Ik ben aan het kijken naar een tweedehands trailer. Het valt me op de de oudere trailers over het algemeen lager zijn dan de nieuwe trailers. Ik vraag me dus af wat werkbaar is als binnenhoogte voor een trailer voor een paard van 1.65m. Daarom mijn vraag hoe groot je paard is en hoe hoog je trailer is van binnen.
Grappig, ik heb me afgelopen tijd erg verdiept in hoogtes van trailers want ik had dus een hoogteprobleem... Mijn vorige paard was 162, stond heel relaxed op de trailer en paste prima in mijn vorige trailer van 210 hoog. Mijn huidige paard van 170 staat wat wakkerder en met dr hoofd hoger, en paste niet in deze trailer (oren aan het dak). Heb nu een trailer van 230 hoog en geen enkel probleem.
Wij hebben een Ifor Williams HB505 Classic. Die heeft een binnenhoogte van 2.17m en wordt geadviseerd voor paarden met een stokmaat tot maximaal 1.67m.
ik weet wel dat de wesco trailers wat hoger zijn. Volgens mij is de Bockmann ook weer hoger als de Humbaur. Onze trailers stonden vanmiddag naast elkaar en dat viel me op.
spatter
Geplaatst: 28-10-09 18:45
ik heb een a-pony en 2 E pony's en een ifor williams met de hoogste maat, volgens mij 2.30