hoeveel paarden starten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mimeslosydy

hoeveel paarden starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 21:24

hallo
ik was dus laatst mee met mijn instructrice en een paar meiden (die meiden gingen dus mee doen)naar een bixie wedstrijd om te helpen groomen.
maar een meisje was ziek, ik had voor haar gevlochten en geknot enzo maar we hadden pony toch meegenomen want het andere meisje zou dan gewoon die pony óók starten.
komen we daar aan, wordt het geweigerd!
volgens hun mocht ze niet meer dan een pony starten.
uiteindelijk mocht ze wel een proefje rijden met die pony maar ze dingde dan niet mee voor prijs.(en moest wel startgeld betalen :( )
dit vonden wij heel raar want officieel mag je wel 3 ponys starten! (dat heb ik vroeger ook gedaan toen ik nog bixie reed)
we hebben het gezegd maar die mevrouw zei dat ze dat wel wist maar dat ze overlegd hadden dat je maar met een pony mocht starten. (die mevrouw regelt die bixie in d'r eentje maar goed :+ )
mogen ze dit dan zomaar weigeren?
we zijn er niet op doorgegaan maar we vonden het wel heel raar!

!late inschrijving was dus het probleem niet!

Lynn_Nikita

Re: hoeveel paarden starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 21:32

geen officiele wedstrijd?
of had die meid toevallig ook een start kaart voor die pony?

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 21:38

nee niet officieel (bixie)
en ze had er ook geen startkaart mee maar normaal is dat geen probleem bij de bixie.
en het ging er die mevrouw ook alleen maar om dat ze dat zo afgesproken hadden dat je maar 1 pony mocht starten, meer niet

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 21:40

tja aks hun het zo afgesproken hebben kun je er weinig aan doen lijkt me

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 21:46

tuurlijk! dat is zo :j maar ik (wij) vonden het tog een beetje vaag omdat ze dat blijkbaar met zichzelf afgesproken had en dat eigenlijk in tegenstrijd is met de regels

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 11:09

Je mag ook bij de bixie met meerdere pony's starten voor zover ik weet. Ik heb iig regelmatig kinderen in de ring gehad die ook de pony van hun zusje nog gingen rijden.

Startkaart is ruitergebonden en niet combinatiegebonden dus dat is ook het probleem niet :n

Maar een organisatie mag vast die beperking wel opleggen, dan zou het alleen wel in het vraagprogramma moeten staan.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 20:50

en dat stond er niet in:)
maarja is nou eenmaal, niks aan te doen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 01:20

was het een erg populair en druk concours?
kan snappen dat ze dan zoveel mogelijk kinderen de kans willen geven om te starten ipv dat er door 1 enkele ruiter meedere plekken worden vastgehouden door gewoon op meerdere pony's te starten?
wel is het een bizarre regel, hier in twente rijden kinderen regelmatig met meerdere pony's binnen een Bixie.
inderdaad ruilen met zusjes of gewoon meerdere pony's bezitten.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 08:24

Ook voor deelname aan Bixie heb je een startkaart nodig. Mss lag daar het probleem?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:47

De startkaart voor de bixie is ruitergebonden en niet zoals bij de andere categorieën combinatiegebonden. Dat kan het probleem dus nooit zijn :n

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 13:40

Lowara schreef:
was het een erg populair en druk concours?
kan snappen dat ze dan zoveel mogelijk kinderen de kans willen geven om te starten ipv dat er door 1 enkele ruiter meedere plekken worden vastgehouden door gewoon op meerdere pony's te starten?
wel is het een bizarre regel, hier in twente rijden kinderen regelmatig met meerdere pony's binnen een Bixie.
inderdaad ruilen met zusjes of gewoon meerdere pony's bezitten.

nee was niet geen drukke wedstrijd, volgens mij zat ze ongeveer met 7 andere in de bixie B rubriek dus daar zal het niet aan gelegen hebben :P