Paard trapt me bijna de stal uit!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJolien

Paard trapt me bijna de stal uit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 16:02

Ik heb even een vraag..
Vandaag, op de manege, werd ik bijna de stal uitgetrapt door een paard :\ (merrie, ongeveer 5 jaar)
Alle paarden hebben weer dekens op, maar bij dat paard zat haar deken niet helemaal goed.
Dus ik wilde hem even goed doen.
Paard is normaal heel lief in de stal, heeft soms wel eens wat kuren, maar verder niet.
Dus ik stap haar stal binnen, wil even een aai over het hoofd geven, draait ze haar kont naar me toe, en geeft ze een trap! (ik stond in de hoek, dus kon geen kant op)
Gelukkig werd ik niet geraakt :)
Heb haar een klap op der kont gegeven, en ben maar de stal uit gelopen.. :\

Maar dit heeft ze (bij mij) nog nooit gedaan.
Ze had ook geen eten meer in haar bak liggen, dus daar kan het niet aan hebben gelegen..
Ik liep ook gewoon rustig de stal in, en praatte tegen haar (ze deed wel even oortjes naar voren, dus ze hoorde me wel), dus ze schrok niet van me..

Ben er wel even van geschrokken..
Maar wat kan ik de volgende keer doen als zoiets weer gebeurd?
En heeft iemand misschien een idee waarom ze het deed?

Ik hoor het wel!
(het is trouwens wel een manegepaard)

Ik weet niet of het hier goed staat, sorry anders!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:09

Ik denk dat manegepaarden na hun lessen gewoon even met rust gelaten willen worden.
De hele dag door lopen er kinderen in en uit de stallen. Paarden worden dat ook zat.
Volgende keer kan je er rekening mee houden en met een andere (volwassen) persoon de laten deken rechttrekken. Let er dan ook op dat je het paard geen pijn doet, sommige mensen trekken een deken op een behoorlijk harde manier recht, ik zeg niet dat jij dit deed, maar misschien heeft het paard het al wel een aantal keer meegemaakt en is daardoor een beetje argwanend geworden.

xJolien

Re: Paard trapt me bijna de stal uit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 16:14

Daar heb je gelijk in ja.
Ik wilde even haar deken goed leggen, zodat ze (bij het liggen/rollen) niet vast kwam te liggen, maar zij dacht daar anders over :+

Ik had trouwens nog niet aan haar deken gezeten, ik wilde haar eerst even laten zien dat er iemand in haar stal stond, maar toen draaide ze dus al haar kont naar me toe :\

Maar, bedankt voor je reactie.
De volgende keer ga ik ook niet alleen de stal in :)

aeolusnr1

Re: Paard trapt me bijna de stal uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 00:46

heel erg opletten met paarden, ze zijn idd heel sterk, en dit paard zag jou op dat specifieke moment niet echt als leider.
En waarom dit paard dit nu op dat moment zo deed, tjaaaa daar kan je echt een hele waslijst van mogelijkheden voor gaan bedenken, maar het paard zal er in zijn gedachten zeker wel een reden voor gehad hebben.
Paarden kunnen gevaarlijk zijn , hou dat altijd in je gedachten.

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 07:34

Ik zou de volgende keer eerst even vast zetten, als ze net een deken op hebben kunnen ze wel eens een soort haarpijn hebben, daardoor deze reactie. :(:)