bucas - en schuurplek op de schoft

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cillusion

bucas - en schuurplek op de schoft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 15:50

De schoft van onze pony heeft het zwaar onder de bucasdeken! Deken past volgens mij goed; maat is goed; alleen die schoft.... tja er zit nu eenmaal minder model in een outdoor deken dan een staldeken denk ik; maar wat kunnen we eraan doen? Zal zo'n schoft / borst beschermer helpen? En, zal die onder de deken passen? De paardendrogist heeft ze alleen in maat m en l; anderen hebben wel meer maten. Is er een type / merk in, moet ik verder nog ergens opletten of is het allemaal / overal dezelfde die te koop is?

Kenzo

Re: bucas - en schuurplek op de schoft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 08:33

Ik had dit probleem ook met mijn merrie. Echt heel sneu. De dekens trokken op haar schoft. Ik ben toen dekens gaan kopen met een halve/hoge hals. Deze vallen hoger over de schoft dan andere dekens. Mevrouw heeft nu nergens meer last van.

Zels ben ik geen fan van die beschermers omdat ik nu een aantal keren heb meegemaakt bij andere paarden dat het schuren gewoon doorgaat. Ik ben toen dus naar een andere oplossing gaan zoeken en ben zeer tevreden!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 08:56

Idd dekens met een halve hals willen wel eens een oplossing zijn.
Ken paarden die ook drukplekken kregen van zo'n beschermer..

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 09:00

Ik zou inderdaad ook een halve hals gaan nemen. Maar mocht je voor de optie borstbeschermer gaan, ik maak ze op maat. Link staat in mijn onderschrift.

esterb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 12:53

Ik heb ook een Bucas deken en de manen werden er op de schoft ook afgeschuurd. Heb er nu een bontje omheen laten stikken en sindsdien geen kale plekken meer!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 13:37

als je voor een andere deken gaat zou ik eens naar Dominick kijken, die liggen heel mooi los op de schouder en de schoft en drukken en schuren daardoor niet...

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 20:07

Dank voor de tips; nieuwe deken ben ik nog niet aan toe..... deze is net nieuw; misschien niet een goede reden maar toch :D Ik ga eerst eens een stuk lycra of gladde voering stof op het schoftdeel naaien; ben benieuwd! Heb nog wel wat liggen; mooi klusje voor morgen :P