1.5 jarige hengst pest een andere 1,5 jarige hengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alinaa

1.5 jarige hengst pest een andere 1,5 jarige hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 09:24

Hallo,
ik heb 2 1.5 jarige hengsten. De ene is groter dan de ander, maar de kleine pest de grote wanneer ze samen buiten lopen. Hij valt hem aan, stuurt hem steeds weer naar een hoek, bijt en springt gewoon met zn benen over hem heen. Het gaat niet constant, maar wel wanneer de gote ergens anders heen loopt. De grote heeft een enorm rustig karakter en draait gewoon steeds zn kont weg en gaat weer de andere kant op. Ook in stal is hij heel rustig en lief, de kleine is ook lief,maar iets stouter. Probeert ook steeds weer te bijten.
Wat ik mij nu afvroeg was, of het gedrag van die grote daardoor ook zou kunnen veranderen. Kan het zijn dathij met de tijd dan ook minder lief en rustig word, of hoeft dit niet. Zou ik ze apart moeten zetten (met andere paarden) of gaat het na een tijdje wel over en zou de kleine alleen maar willen spelen??
Wie kan mij een tip geven....

Arabesk

Re: 1.5 jarige hengst pest een andere 1,5 jarige hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 09:30

Geef ze vooral veel ruimte. Hengsten zijn net als jongens gewoon gek op stoeien en kl.oten

Alinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 09:32

maar de grote wil eigenlijk gewoon lekker een beetje buiten staan en wandelen, die intreseerd zich helemaal niet voor dat gestoei.[url][/url]

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 09:34

Ja inderdaad, ik heb wel eens bij mijn hengstje in de opfok gestaan en gewoon de opfok eigenaresse geroepen, of dat wel hoorde wat ze nu deden :D. Het ging zo hárd, dat ik dacht dat het nooit goed kon gaan.

Het kan er nog al hard aan toegaan bij de boys.. Ik was ook altijd bang dat mijn hengstje er wat aan over hield, maar ze weten heel goed wat ze doen hoor.

Alinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 09:35

Dus ik kan ze gewoon samen laten lopen denk je??
Het gedrag van de grote zal niet veranderen??

laurentius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 09:36

Ik denk niet dat 'de grote' hierdoor van karakter verandert maar hij zal hier wel veel van leren en dat is altijd goed. Het lijkt mij dat 'de kleine' wil spelen. Geef ze inderdaad veel ruimte en dan komen ze er samen wel uit!

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 09:38

Ik zou ze gewoon samen laten lopen.. Je kan altijd nog ingrijpen mocht het echt te bont worden.

Bij mijn jaarling in de groep heb je ook paarden die helemaal geen zin hebben om te spelen, en dat laten ze echt wel merken hoor.

_natliii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 09:43

Ik zou ze ook samen laten lopen en ze nog wat tijd geven. Ze zijn nog jong hé.. En als je echt ziet dat de andere ook negatief gedrag begint te vertonen kan je er nog altijd eens over nadenken om ze apart te zetten..

Alinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 09:47

Bedankt voor de tips. Ik moet het ook meer tijd geven. We hebben ze net afgelopen weekend uit de opfok gehaald, en ik had ze op verschillende plaatsen staan, dus het is natuurlijk ook nog even wennen voor ze.

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 09:48

Als je die van mij soms te ziet spelen.. Nou dan gaan de rillingen over je lijf.. Echt pezen happen.. En dan lopen ze een stukje door op hun knieeen :') }:) _O-

annie_way

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 10:43

O ze staan net bij elkaar?
Vaak is het ook een dominantie strijd, die kleine wil hem gewoon de baas zijn.
Haantjes gedrag en peuter tegelijk.

Alinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 11:51

nou de kleine heeft het voor elkaar. De grote is door het hek heen gesprongen (met stroom erop). Hij heeft gelukkig alleen zijn haar eraf, dus geen verwonding. Dusik heb nu de ponys maar bij de grote gezet.