gemiddelde kosten vrachtwagentje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pemanima

gemiddelde kosten vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 15:35

Ik ben op zoek naar een vrachtwagentje (2 paards) en nou ben ik benieuwd naar de gemiddelde kosten zoals verzekering en belasting.
Ik heb een leuk wagentje op het oog uit 1990, dus geen oldtimer.
En ik snap dat je geen schatting kunt maken van evt. motorisch onderhoud, dat heb ik zelf al ingecalculeerd.

Frank

Re: gemiddelde kosten vrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 16:21

Vrachtwagen of busje?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:53

even op de site van de belastingdienst gekeken, een auto op grijs kenteken van 2000kg leeggewicht met een Dieselmotor kost je als particulier 392 euri's per drie maanden. Je kunt 1/4 tarief aanvragen, dan mag je 60 dagen per jaar rijden voor die 392 euri's. Je moet wel een ritadministratie bijhouden.
Wa verzekering zal zo rond de 200 euri's zijn. Vaak kun je die wagentjes als tweede auto voor een leuk tariefje bij je gewone auto bijverzekeren en anders loont goed shoppen erg de moeite.

pemanima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 11:49

Ik bedoel echt een vrachtwagen, geen busje.
Ikke, enorm bedankt voor je informatie!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 03:40

Ik ben voor mijn oldtimer veewagentje per jaar gemiddeld kwijt:

Wegenbelasting = niets

Verzekering = 140 euro per jaar (maar de vorige eigenaar had veel schadevrije jaren, dus die zat op 70 euro per jaar, dus dat ligt ook een beetje aan jouw verzekering en jouw rij-ervaring)

Grote beurt etc = Vorig jaar 92 euro (grote beurt elders gehad), dit jaar 250 euro (incl. grote beurt)

Overdekte stalling = gratis :D

Dus totaal heeft de wagen mij iets minder als 400 euro gekost dit jaar.

Ik ben nu bezig met een vrachtwagen op C rijbewijs, maar de kosten zullen dan wel een stuk hoger worden. Ongeveer het dubbele, vermoed ik...

Zowiezo de verzekering, wegenbelasting, maar ook de keuring en noodzakelijke reparaties zullen een stuk duurder gaan worden. Dat is dan wel weer een nadeel...

Maar goed, dat heb ik er wel voor over. Je kunt nu eenmaal niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten ;)