blauwe plekken bovenbenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miss_simone

blauwe plekken bovenbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 21:37

Hoi,

Ik heb nu al een ruime maand blauwe plekken op mijn bovenbenen (buitenkant van mijn benen), die ook niet wegtrekken. Ik heb er weinig last van, maar het ziet er gewoon niet uit, en het lijkt me ook niet erg gezond dat er blauwe plekken zijn zonder dat ik me gestoten heb, en vooral niet dat ze zo lang blijven.

Nou heb ik ooit gehoord dat dit kan komen door het paardrijden.. Ik werk met paarden, en heb daardoor 7 dagen in de week mijn rijbroek aan..Kan dit een oorzaak zijn van de blauwe plekken, en zo ja, wat is dan de oorzaak, en wat kan ik eraan doen?

Groetjes, Simone

toot

Re: blauwe plekken bovenbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:41

ik ken dit ik heb dit een tijd gehad heel veel insmeren met vet vet vet liefst vaseline en hopen dat het weg trekt ik ben ervoor naar de ha geweest en die wist niet waar het door kwam het was een beetje hetzelfde effect van winterhanden maaar dan met blauwe plekken

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:42

ik denk eerder van paardrijden en dat je stijgbeugelriemslotje niet goed aansluit op je stijgbeugelsriemhaakje(ow het is de buitenkant...)
Verder zien in deze tijd niet veel mensen jouw bovenbenen.

ankie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:44

Klopt,komt door strakke rijbroek en kou,zorgen dat je benen warm blijven is het enigste wat een beetje helpt :(:)

miss_simone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 21:45

SETEFURII_ schreef:
ik denk eerder van paardrijden en dat je stijgbeugelriemslotje niet goed aansluit op je stijgbeugelsriemhaakje(ow het is de buitenkant...)
Verder zien in deze tijd niet veel mensen jouw bovenbenen.

Nee want dan zou de binnenkant van mijn benen blauw worden...maar het is de buitenkant..De kant die het paard dus niet raakt.

(in deze tijd zien wel mensen mijn bovenbenen omdat ik graag naar het zwembad en sauna ga..)

miss_simone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 21:46

ankie1 schreef:
Klopt,komt door strakke rijbroek en kou,zorgen dat je benen warm blijven is het enigste wat een beetje helpt :(:)

Hoe kan ik dan het beste zorgen voor een minder strakke rijbroek zegmaar...Want het is niet dat ik moeite heb met mijn broek aandoen, hij zit goed op maat, niet te groot, maar ook zeker niet te klein. Wel erg koud.

mikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:50

die plekken komen door de kou. een thermobroek is bij dit probleem zeker aan te raden, heb er zelf baat bij.

en verder als je benen zo koud aanvoelen na het rijden niet onder een hete douche gaan staan, dit schijnt niet goed te zijn voor de bloedvaten.

ankie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:52

Das dus lastig,ik heb dit ook elke winter weer,geloof dat je adertjes in je been op een bepaalde manier afgeklemd worden en de doorbloeding dus niet goed is in je bovenbenen..Als het echt koud is heb ik overdag m,n skibroek over m,n rijbroek aan(ik rij ook de hele dag knol) en kan er zelfs mee rijden,thermo ondergoed,lange onderbroek etc etc helpt ook nog wel is..maar al met al blijft het lastig en is er weinig aan te doen..

Engie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:52

zijn inderdaad winterbenen ipv wintertenen.
Warm inpakken is het enige wat helpt!!!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:56

heb dit ook
het schijnt ook een ziekte te zijn waardoor je die plekken kan krijgen. ik het het vorig jaar ook gehad. bij mij jeuken ze en als ik ze insmeer met iets van vet dan doet het mega zeer.

miss_simone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 19:54

ja idd..het jeukt ontzettend...vooral de periode dat het begint...het begint met jeuk, daarna word het rood, en uiteindelijk worden het blauwe plekken.

Nu heb ik het ook meteen door wanneer het een nieuwe plek zou kunnen worden, omdat het eerst gaat jeuken.

Mijn bovenarmen beginnen trouwens ook mee te doen, maar niet zo erg als mijn benen.

Draag inmiddels ook een overbroek (een wollen rijbroek voor over mijn gewone rijbroek heen),maar daarmee kan ik nietrijden omdat het zo'n dik, stug spul is, waardoor ik niet op mn paard kan klimmen..

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:59

Ook ik heb er veel last van gehad. Maar heb vorig jaar bij Divoza een broek gekocht met fleece aan de binnenkant. Deze broek zit echt veel warmer. Is ook een soort thermostof waar die van gemaakt is.
Heb hem ook express een maat te groot gekocht zodat er nog iets van een panty of maillot onder kan of zo.
Heel veel succes ermee, gaat helaas nog wel een poosje duren voor je ze weer kwijt bent....

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:12

xDeniiseex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:55

Het kan misschien door het weer komen ?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 09:12

Geen idee of het nog te koop is maar misschien te vragen bij de drogist of apotheek: HDH

Dat gebruikte mijn broertje vroeger. Is ook onwijs branderig maar beter dan vaseline ed. Dit spul is echt voor winterbenen, handen, tenen, enz.

Sterkte ermee want het is niet fijn!

Lilly79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 09:21

Heb er toen ik nog op stal werkte ook altijd last van gehad in de winter. Helaas kun je er niets aan doen, als de plekken er zijn gaan ze echt pas weer weg als het weer warmer word. Crèmes of andere medicijn helpt niet.
Je moet je echt warm aankleden en zo voorkomen dat het erger word anders ga je er ook echt last van krijgen.
Zo lang de plekken koud zijn is er niets aan de hand, maar als je onder de douch gaat staan en ze langzaam "ontdooien" begint het te jeuken en als je gaat krabben gaat het pijn doen.
Succes ermee...

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 09:24

Ik zag vorig jaar op marktplaats een lange chap gemaakt van noepreen.Zit er zelf over te denken om die te kopen.Draag nu in de winter dikkere rijbroeken met een legging er onder,heb gelukkig(nog) geen winterbenen maar wel last van mijn knieen met de kou.Insmeren met vaseline voordat je de kou in gaat werkt ook goed,ook voor je handen.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:44

Hier nog 1. Heb het trouwens vaak koud.Maar m'n benen, die komen na het rijden niet meer bij. En dan een warme douche, dat doet zeer! Zelfs met thermo onderbroek heb ik nog koude benen. Ga nu maar met z'n thermo overbroek rijden, om te kijken of het helpt. Zag z'n termo-rijbroek, in de divozagids, 170 euries en dan gaat ie maar tot maat 44, dus dat wordt hem niet.

KLS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:10

Ik ken ook iemand met winterbenen. Zij is daarmee naar een
dokter gegaan en heeft een voorschrift voor vitamine D gekregen. Verder heeft ze ook nog een zalf gekregen, maar de
naam ervan ontsnapt me even ..

beetlebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 11:33

vervelend joh, met name voor het gezicht. warm houden in idd smeren met vette zelf, vasaline plakt zo aan je rij broek, je hebt bij de body shop van dat body butter, misschien een idee. succes er mee hoor
gr

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 11:35

Die lange chaps van neopreen (van Kitt zijn ze) zijn ideaal. :j

Ik ben al vijf winters een zeer tevreden gebruiker en ik heb sindsdien geen blauwe plekken of 'winterbenen' meer gehad. Ze sluiten goed aan, beter dan welke thermobroek dan ook.

Insmeren met (vette) zalf zou ik niet doen, dat geeft zo'n plakzooi en van die vieze vlekken in je rijbroek...

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:10

Karin:weet jij nog waar je die gekocht hebt?Vorig jaar stond er steeds een advertentie op MP maar die zie ik nu niet meer.Kon vandaag na een regenbui mijn knieen haast niet meer buigen vd kou...

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:13

Ik heb vandaag met een joging boek over m'n rijbroek gereden, en dat ging beter dan met het thermoondergoed.
Zit nu ook te kijken voor die kitt chaps, weet alleen zo geen winkel in de buurt om ze te passen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 09:55

Blue Balance was importeur voor NL, maar doet het niet meer. Volgens mij moet je echt geluk hebben wil je ze nog tegenkomen.

Agradi heeft ze iig verkocht en volgens mij Divoza ook, kan best zijn dat die het nog steeds doen.

[Edit] Agradi heeft ze in de uitverkoop, alleen nog bruin in L, voor 49.95. Op de site ff zoeken op Kitt. L is heel prima als je maat 40 hebt (ze zitten mij super).
Laatst bijgewerkt door Karin op 11-11-09 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 09:56