deken buitenrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

illie_1990

deken buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 20:17

Aanstaande zondag hebben we een buitenrit gepland staan.
Mijn paard heeft nu al een deken op liggen in de wei en stal
Ongeveer 200 grams op dit moment.
Ik heb het weer gezien van aanstaande zondag.. dat wordt niej echt heel super
enne een beetje regenachtig is
mijn vraag is nu of het verstandig is om de uitrijdeken (fleece achtig) op te doen tijdens deze (toch best wel lange buitenrit)
of zou dat niet echt heel prettig zijn voor um.
Het is namelijk een uitrijdeken met hals (die eraan vast zit).

Ik moet wel zeggen dat mijn paard altijd snel zweet, ondanks zijn goede conditie en eigenlijk al redelijk dik in de haren zit..
ondanks de deken.

bootje32

Re: deken buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:19

Ik zou het niet doen. Als het gaat regenen heeft je paard de hele tijd een natte deken op zijn rug liggen, waardoor hij juist koud wordt.
Bovendien, als je zo aan het rijden bent krijgt je paard het vanzelf wel warm. Gewoon niet te veel stil staan en regelmatig even draven/galopperen.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:21

Liedewyy schreef:
Ik zou het niet doen. Als het gaat regenen heeft je paard de hele tijd een natte deken op zijn rug liggen, waardoor hij juist koud wordt.
Bovendien, als je zo aan het rijden bent krijgt je paard het vanzelf wel warm. Gewoon niet te veel stil staan en regelmatig even draven/galopperen.

Mee eens, maar wel een deken voor na de rit, maar dat doe je denk ik wel.

illie_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 20:24

astridelise schreef:
Liedewyy schreef:

Mee eens, maar wel een deken voor na de rit, maar dat doe je denk ik wel.

Bedankt alvast :D
Je hebt idd wel gelijk dat wanneer de deken nat wordt dat het ook erg vervelend is voor um..
Wanneer we klaar zijn met de rit (om het zo maar ff te zeggen) dan gaat ie de trailer op naar huis.. dan krijgt hij idd zijn dekentje op!

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:41

Ja gewoon zonder deken rijden, ik denk dat je paard het alteen maar kei heet krijgt met die deken en zn dikke vacht als ie moet draven of galoperen. Bovendien is het best gevaarlijk door de bewegingen kan de deken afzakken en je paard struikelen.

gewoon zonder rijden en na de rit een deken opdoen.

m_Beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:45

Het hoeft niet persee.want je paard is heel de tijd in beweging! en als je het doet zou i een waterdichte uirijdeken kopen en die op doen!

illie_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 20:51

Perla schreef:
Ja gewoon zonder deken rijden, ik denk dat je paard het alteen maar kei heet krijgt met die deken en zn dikke vacht als ie moet draven of galoperen. Bovendien is het best gevaarlijk door de bewegingen kan de deken afzakken en je paard struikelen.

gewoon zonder rijden en na de rit een deken opdoen.

oke thanks:)
je hebt idd wel gelijk jah;)
Noujah afzakken dat gebeurd niet snel.. this gewoon met singels enz.
maar hij krijgt het dan wel warm ja!

Over sommige dingen denk je gewoon niet na haha!
Je denkt ow het wordt wat kouder.. maar je staat er niet bij stil dat je bezig bent idd!