verzekering? bij een paard die iets sloopt? Hoe zit dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PBA_

verzekering? bij een paard die iets sloopt? Hoe zit dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 19:28

Ik moest even goed zoeken of dit wel op de juiste plaats staat.

Mijn vraag luidt. Wat als je paard iets sloopt, zegge een jas, een broek of iets anders. Hoe gaat dat vaak af bij de verzekering. Het desbetreffende paard is verzekerd maar ja ik kan niet vinden of dit wel vergoed wordt. Maakt het uit of het bij jezelf is of bij een ander (spullen zijn spullen toch). Nu heeft iedereen een WA verzekering maar heb hier eigenlijk nooit gebruik van hoeven maken dus ook geen idee.

Bedankt voor het lezen en evt antwoorden

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:02

Een paardenverzekering is iets anders dan WA. Met een paardenverzekering wordt normaalgesproken bedoeld dat je een vergoeding krijgt als het paard overlijdt of onbruikbaar wordt.

Het slopen van spullen van derden valt onder je normale WA-verzekering, of onder een bedrijfs-WA als je méér paarden hebt dan wat je verzekering als 'hobby' ziet. Dat heeft dus niets te maken met of je daadwerkelijk beroepsmatig met je paarden werkt. Dus als je meer paarden hebt, even checken met je verzekering...

Slopen van eigen spullen kan je je bij mijn weten niet tegen verzekeren (of het zou een kostbaarhedenverzekering oid moeten zijn, maar daar zullen de kosten van de verzekering zéker niet opwegen tegen de kosten van de spullen).

PBA_

Re: verzekering? bij een paard die iets sloopt? Hoe zit dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 23:39

bedankt voor je antwoord

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:29