Cavello Junior jump

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laux

Cavello Junior jump

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 14:15

Ik zit erover te denken om lederen rijlaarzen aan te schaffen, want ik kan me zo langzamerhand niet meer vertonen met mijn rubberen rijlaarzen.
Ik kan amper m'n hakken uitdrukken en ze zijn ook erg lelijk en te wijd. :')

De Cavello junior jump leek me wel een fijne laars, mooi voor het oog en gemaakt voor smalle voeten/kuiten en de prijs 'valt nog mee'.
Maar nu was ik benieuwd, wat zijn jullie ervaringen met deze laars?
Hoe zijn ze met inlopen? Blijven ze lang mooi? Hebben ze ook een behandeling nodig? Zijn ze lekker soepel en kun je je hak er makkelijk mee uitdrukken?

Even voor de duidelijkheid, het gaat om deze laars:
Afbeelding

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:40

Het zijn fantastische laarzen volgens de mensen die ik ken die ze hebben! :D
Ben er ook sterk over aan het nadenken om ze te kopen, ook al heb ik een paar goede jodphurs en chaps..
Laarzen ogen toch altijd net wat mooier en zo duur zijn ze niet.
Ze zijn gemaakt van erg soepel leder, je hoeft ze amper in te lopen en ze blijven lang mooi.
Ik ken zeker een stuk of 10 kinderen die ze hebben en die doen er de gekste dingen mee, maar ze
blijven er goed uitzien! Hakken uitdrukken lijkt mij geen probleem omdat ze zo soepel zijn, en
met die veters heb je altijd wat extra bewegingsvrijheid in de enkels.

Jammer vind ik dat de dressuurboog niet zo heel hoog is en dat het leer nogal mat is, maar achja,
deze laarzen zijn de enigste waar ik standaard in pas! Mijn kuiten zijn anders veel te smal in combi met mijn schoenmaat.

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:42

Ik heb zelf de cavallo junior in het bruin, ze zijn in het begin niet zo soepel hoor :o en hakken uitdrukken is echt een ramp.. Nu heb ik ze een paar maanden en het gaat steeds beter.. ze blijven mooi en je hoeft ze eigenlijk niet in te lopen. Je kan ze iid geval niet vergelijken met de Petrie's :D
En mijn dressuurboog is toch zo'n 4 cm hoor.

xTralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:43

Ik heb ze ook en ze zijn zoooo fijn.
Heeel soepel; heb ze niet hoeven in te lopen, 1e x dat ik er mee reed was nog springles ook :=. Maar heb bijna geen last gehad van m'n knieholtes.
Vet ze ook bijna nooit in omdat ze dan té soepel worden!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:44

Laars met een super prijs/kwaliteitsverhouding. Mijn zoon is helaas net uit zijn paar gegroeid en ik heb nu duurdere moeten kopen omdat hij al de grootste junior had.

Hij heeft ze ruim 1 1/2 jaar gedragen, dagelijks en er alles mee gedaan. Laarzen zien er nog prima uit.

Ze zijn heel soepel dus inlopen is amper aan de orde.
Kan ze echt aanbevelen.

powerzoe

Re: Cavello Junior jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:50

Ik heb ze ook.
Ik hoefde ze nauwlijks in te lopen en kon er gelijk super mee rijden.
Ik heb ze nu anderhalf jaar en rijd 3 paarden ongeveer per dag.

Dit zie je wel aan de laarzen. Aan de binnenkant zijn ze heel erg versleten en er laten wat naden los.
Wel blijft de kleur heel mooi. deze word niet vaal

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 18:12

Elynia schreef:
Jammer vind ik dat de dressuurboog niet zo heel hoog is en dat het leer nogal mat is, maar achja,
deze laarzen zijn de enigste waar ik standaard in pas! Mijn kuiten zijn anders veel te smal in combi met mijn schoenmaat.

Dat vind ik juist een groot voordeel. :j
Een hoge dressuurboog vind ik totaal niet fijn, en ik vind dat matte erg mooi. :D

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:18

je bedoeld de cavallo junior jump?
Die heb ik in het donkerbruin,
vind het erg fijne laarzen.
De dressuurboog is idd niet zo hoog,
dus kijk uit dat je het niet te hoog koopt.
anders krijg je open knieholtes :+

heb ook de gewone juniors.
Ook fijne laarzen, eigenlijk geen verschil ;)

Afbeelding

DinoBananiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:33

Ik heb ze ook gehad, vond het ook fijne laarzen. Maar als ik heel eerlijk ben, was het inlopen echt een drama ;( heb er nog de littekens van.. Ik had diezelfde uitvoering zonder vetertjes, maar ze waren na een jaar echt niet meer mooi en de rits was er al 2x uitgegaan.

Afbeelding
op deze foto heb ik ze ook aan

Ik heb nu de Ariat Bromont in het bruin, en die rijden zoooo lekker! Heb ook helemaal geen last gehad met inlopen, maar verschilt ook heel wat in prijs met de Cavallo laarzen..

In ieder geval veel succes ermee *D

Merris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:10

ariat bromont is ook super. Ik zou als ik jou was de laarzen even in de winkel passen. Als ze daar al niet lekker zitten gaan ze dat waarschijnlijk na een tijdje ook niet doen dan kun je ze meteen van je lijstje schrappen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:13

Wat zou je vinden van maatwerk van Lipica?
Die prijs ligt er erg dicht bij en je kan dan echt alles aanpassen zoals je het zelf wil! :D