Halsdeken probleem.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

123468086

Halsdeken probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 21:06

Hallo Bokkers,

Ik heb een probleempje, ik sta op het punt om een winterdeken met hals te bestellen. Dit omdat mijn pony geschoren is.
Nu is het alleen zo dat mijn pony bij een vliegendeken met hals, al al zijn haren eraf had liggen.
En ik wil niet dat dat weer gebeurd.
Bestaat er misschien ook zoiets als een hals/manen beschermer?(Net als een PaardenBH)
En waar kan je die kopen?

aslo

Re: Halsdeken probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:30

Bij dekens met vaste hals hadden wij dit probleem ook altijd. We hebben nu dekens met losse hals en geen last meer.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:38

Dat vroeg ik me ook al af.
En blijft die losse hals dan wel goed liggen, ook als je paard rolt in de stal? :)

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:43

Die losse hals is bij de meeste dekens vast te maken (dan moeten er dus wel bevestigingsringen aan de deken zitten). Blijft prima liggen.
Ik heb ook een aantal halsdekens, maar wij vinden het niets. De manen gingen er inderdaad bij al die paarden aan. Ik heb ook een Bucas met hals en die sloeg ik terug naar binnen, dus weer onder de deken. Op die manier had ik een minihals, een paard MET manen en geen drukkingen op de schoft (die ze van dekens zonder hals dus altijd wel kreeg).

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:45

[HAR] > [SV]

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:07

De losse hals kun je er dus afhalen. Wij hebben gekozen voor een dikke staldeken en daarover een ongevoerde regendeken met losse hals. Deze laatste gaat er overdag overheen. Als ze op stal komen dan gaat de regendeken eraf. Maar door de losse hals schuren de manen niet en bij de voorgaande (ongevoerde) regendekens met vaste hals wel.