Ik ben net als vele van jullie mijn droom om een paard bij huis te realiseren.. we hebben de paardenbak al aangelegd.. Nou slepen we hem af en toe met een paardenbaksleep maar heb het gevoel dat hij hierdoor alleen maar zwaarder word hebben jullie hier ook ervaring mee??
We hebben nog geen paarden dus de bak kan nog niet aangelopen worden.. ik hoop dat het dan wat veranderd..
Maar weten jullie misschien antwoord op mijn vraag.
Ten eerste moet je de goede zandsoort erin hebben liggen. Verder moet die zandlaag inklinken door slepen en rijden, gewicht erop dus. Je zou dat met een trilplaat kunnen proberen, of met een rol (gewicht) elke dag slepen. Zeker de eerste 3 maanden gebruik moet de bak flink inklinken en verbeteren. Zo niet dan is er iets in de zandsoort of de opbouw van de grondlagen fout.
Charlotte8
Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-09 17:46
Ja oke dat kan ik nog wel eens proberen we hebben wel een zware rol... en verder kan ik het pas echt uit proberen denk ik als we paarden hebben..
bedankt in ieder geval.
Groetjes!
Arabesk
Geplaatst: 20-10-09 17:47
Zand is slecht voor de pezen, zand gedraagt zich als een bak met knikkers zodra het paard afzet. Het paard glijdt elke keer even weg. Dit geeft een enorme ruk aan de diepe buigpees.