Paard valt mensen aan!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_chico_

Paard valt mensen aan!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 14:19

hallo,
Een paard (1,80...) dat ik ken valt sinds een tijdje mensen echt aan! Ze is nooit agressief geweest, maar nu ineens wel |( .
Toen ze haar veulen kreeg was ze al een tikkelje chagerijnig maar niet zo erg, maar nu word ze echt helemaal gek! Iemand ervaring???

ps: haar veulen staat sinds een week niet meer bij haar in stal, maar op een wei (zonder moeder)

tnx!

Monster_tos

Re: Paard valt mensen aan!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:00

Hoe is het veulen van de moeder gescheiden ? Is dit abrupt gedaan of rustig afgebouwd ?
Ik denk namelijk dat ze woest is omdat haar kind bij haar weg is gehaald.

jaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:41

ja dat denk ik ook wel,dat is niet nix voor een merrie als haar veulen word weggehaald.

Lisa_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:46

ik denk dat ze zo doet omdat haar veulen is weg gehaald kijk of ze weer lief is als je het veulen terug plaatst een bouw het dan rustig af

bibalootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:46

Ja ik ben ook erg benieuwd hoe het veulen bij de moeder vandaan is gehaald.
Mijn paardje is nu net gescheiden van het veulen maar hebben dit heel rustig aan gedaan....beetje bij beetje langer zodat de overgang niet ineens heftig is.Nu geniet mijn merrie van een welverdiende rust

Kunnen de merrie en haar veulen elkaar soms horen??

Wacari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:13

volgens mij snapt dat paard er niks van. Haal t alsjeblieft niet in je hoofd om dat veulen terug te plaatsen, je weet niet wat de reactie gaat zijn en je wilt niet dat dat beestje iets overkomt!! t blijven dieren, en dus onvoorspelbaar omdat je niet weet wat ie denkt. Laat m lekker met rust, eerst de boel verwerken en als t kan lekker de wei op ofzo.. Komt vanzelf goed, t enige wat t kost is tijd en geduld....

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:13

Mijn oude verzorgpony deed dat ook altijd als je er af viel of als je haar voederbakken uit de weide haalde. Oren gingen dan plat in haar nek en in volle galop op ons af. En ja dan moest je rennen. We hebben het goed gekregen door haar te belonen als ze niks deed en anders bleven we haar negeren.

maar dit is wel een ander verhaal. Ik denk dat ze niet begrijpt waar haar veulen is en er helemaal gek van word en misschien zelf wel denkt dat jullie haar veulen weg hebben gehaalt en daarom zo naar jullie toe doet.

Wacari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:31

doet ze het bij iedereen trouwens?

BullyCotton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:40

ik denk dat het idd van het veulen komt ;)
Bully heeft ook een keer een DA aangevallen, de DA was zijn vriendje (zorro de shetlander) aan het onderzoeken, waardoor zor zenuwachtig werd, Bul wou Zor beschermen en heeft de dierenarts bij de arm gegrepen en knetterhard de DA het draad in gesmeten waardoor de DA een hoofdwond en een flinke blauwe plek op zijn arm.. ik denk idd dus dat het door het veulen komt, ik zal haar wat afleiding geven :D

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:42

Ik heb 4 veulens afgespeend door het veulen er gewoon vanaf te halen. En niet rustig af te bouwen. Ging wel eens tussendoor rijden ofzo, dan zag ze haar veulen een uurtje of 3 niet.
Maar ik zou zeker het veulen er nu niet meer bijzetten!! Als dit inderdaad door het veulen missen komt, gaat het vanzelf wel over.

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:43

Ohja. Inderdaad. De merrie kan haar veulen toch niet horen of wel? Dat is namelijk niet echt een goeie combi. Veulen eraf halen maar elkaar wel kunnen horen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:45

hmzz een paard dat mij aanvalt behandel ik hetzelfde als een mens dat mij aanvalt........

en ik heb inderdaad vastgezeten op het politieburo 6 uur omdat een mens mij aanviel..........

duidelijk genoeg toch?

_chico_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 17:52

ze hebben het weghalen afgebouwd ;)
ze kunnen erkaar niet meer zien of horen :Y)
tje, ik denk eigg dat het ook venzelf weer over gaat...(hopen we)

x

HaleyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 00:00

is er niet iets gebeurd vooraf?

supermamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 00:15

KiWiKo schreef:
hmzz een paard dat mij aanvalt behandel ik hetzelfde als een mens dat mij aanvalt.puntjepuntjepuntjepuntjepuntjepuntje.

en ik heb inderdaad vastgezeten op het politieburo 6 uur omdat een mens mij aanviel.puntjepuntjepuntjepuntjepuntjepuntjepuntjepuntjepuntje

duidelijk genoeg toch?

Dus met andere woorden; het paard terug aanvallen, afsmeren en er vervolgens 6 uur voor vast zitten????????

supermamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 00:16

Denk verder dat het inderdaad ff wennen is en dat het vanzelf goed gaat. En als ze braaf is dan belonen..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 09:11

supermamma schreef:
KiWiKo schreef:
hmzz een paard dat mij aanvalt behandel ik hetzelfde als een mens dat mij aanvalt.puntjepuntjepuntjepuntjepuntjepuntje.

en ik heb inderdaad vastgezeten op het politieburo 6 uur omdat een mens mij aanviel.puntjepuntjepuntjepuntjepuntjepuntjepuntjepuntjepuntje

duidelijk genoeg toch?

Dus met andere woorden; het paard terug aanvallen, afsmeren en er vervolgens 6 uur voor vast zitten????????

naah, ik verdedig mezelf wel ja :D of vind je dat je dan het paard maar een kopje koffie aan moet bieden :D :D :D

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 09:24

Ik zou me inderdaad ook verdedigen, en niet een paard over je heen laten walzen.
Maar, om het nou persee met een mens te vergelijken ..
Grotendeels ben ik het eens met KwiKo.

supermamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:23

Verdedigen natuurlijk, maar met een mens vergelijken nee.
Een mens kan in de meeste gevallen (uitzonderingen daar gelaten) vertellen waarom die je aanvalt, een paard meestal niet en daar zit het verschil.
Je moet zelf achter de oorzaak proberen te komen, als het probleem zich ineens voordoet dan is er iets voorgevallen, in dit geval waarschijnlijk het weghalen van het veulen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:26

ik zeg alleen dat ik het van een paard net zomin pik als van een mens :)

alsof een mens je vantevoren even uitlegt waarom die je aanvalt :)