Ik train me hafje best wel intensief. Waardoor hij erg zweet. Hij heeft wel al een dikkere vacht dan de jaren ervoor en zweet dus ook eerder. Maar ik zit nog erg te dubben wat ik moet doen. Aangezien hij de vorige winters ondanks ook wel een vachtje hij ook wel zweete alleen een klein beetje op zijn hals. Nu is het echt zijn hals, boven benen, lies, buik.
Verder heeft hij nu ook een ongevoerdere regendeken met fleece om.
Aan de andere kant denk ik ik wacht tot het kouder wordt en mischien valt het zweten dan nwel mee? Verder stap ik hem wel goed uit tot hij op adem is, doe zweet deken om en daarna zijn ongevoerde fleece deken. Maar meestal is zijn nek dan nog wel nat.
als ik hem scheer dan doe ik zo race streep. Maar heeft hij dan nog wel genoeg aan zijn ongevoerde deken? Want ik wil die deken gewoon de hele winter op. Dus ook als het kouder wordt. Omdat hij verder wel een vacht heeft
Dit heb ik al 2 jaar met zijn deken gedaan en dat ging gewoon super. alleen toen zweete hij stukken minder snel.
Ik vind het dus erg lastig. Vooral voor de wagen en tijdens de les zweet hij natuurlijk meer. Verder hebben we wel een solarium dus mischien als hij die dagen zo zweet dat ik em daar onder zet. Maar dat is al gouw 3x in de week en zo muntje kost 60 cent. Valt mee kan het ook makkelijk betalen maar als je uitrekend gaat het wel wat kosten

Maarja kan je ook bijv in dec nog een race streep scheren?? En als ik zo streep scheer moet hij dan ook een dikkere deken hebben?
(onderkant hals, en buik kaal). Hij staat nu met de koude scherpe wind met een 0 grams regendeken op (hij staat nog 24/7 buiten). Die zal er wel af gaan als ze weer naar binnen gaan s nachts.