Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
als je de weg op wilt moet je trailer dan ook geen verzekering hebben ? cherish schreef:Elegance schreef:Als je een trailer aan gaat schaffen kost je dat 0,0 aan wegenbelasting. Geen verplichte verzekering of APK.
dit is toch alleen voor trailers onder de 750 kg en zonder rem?
de zwaardere moeten toch een kenteken dus ook apk enzo.

blue_kim schreef:cherish schreef:dit is toch alleen voor trailers onder de 750 kg en zonder rem?
de zwaardere moeten toch een kenteken dus ook apk enzo.
elke trailer moet een kenteken, zelfs de lichste aanhanger moet er 1 maar dit is een eenmalige apk die ze krijgen voordat ze de nederlandse wegen opgaan. wel kan je dus bekeuringen krijgen als je de aanhanger niet goed onderhouden hebt.
[edit] even gegoogled; Alleen aanhangwagens zwaarder dan 3.500 kg moeten, zoals nu ook gebruikelijk is, verplicht een jaarlijkse APK-keuring ondergaan. Aanhangwagens tussen de 750 en 3.500 kg moeten meeverzekerd zijn op het trekkend voertuig.
ikke20 schreef:@damariis tegenwordig zijn er trailers verrijgbaar met kunstof bodem. rot dus niet.
verder betaal ik per jaar aan verzekering voor mn trailer 70,- dit wel omdat er een goedgekeurd slot op zit.
meestal laat ik hem 1 x per jaar helemaal nakijken door een dealer. zodat ik zeker weet dat alles nog goed is
daffie1986 schreef:Elke aanhangwagen met een gewicht boven de 750 kg moet een eigen kenteken hebben, onder de 750 kg mag je de 3de kentekenplaat gebruiken(witte met zwarte cijfers en letters).
"Alleen aanhangwagens zwaarder dan 3.500 kg" Denk hierbij dus niet aan een simpele 2-paards trailer want die weegt geen 3500 kg dat geldt voor die grote 2-paards trailers met zadelkast, kleedruimte oftewel die hele luxe. Wel is het verstandig om je trailer te laten nakijken door een bedrijf dat meer paardentrailers doet. Ook kan je om te besparen op die kosten en verrotting tegen te gaan een hoes voor je trailer te kopen, stond laatst iemand op marktplaats die die dingen aanbood.
biancavos schreef:bestaan er dan wel auto's die meer als 3500 mogen trekken?
ik dacht dat je dan toch bij vrachtwagens uit zou komen en dus CE rijbewijs nodig hebt.
biancavos schreef:bestaan er dan wel auto's die meer als 3500 mogen trekken?
ik dacht dat je dan toch bij vrachtwagens uit zou komen en dus CE rijbewijs nodig hebt.
daffie1986 schreef:ikke20 schreef:@damariis tegenwordig zijn er trailers verrijgbaar met kunstof bodem. rot dus niet.
verder betaal ik per jaar aan verzekering voor mn trailer 70,- dit wel omdat er een goedgekeurd slot op zit.
meestal laat ik hem 1 x per jaar helemaal nakijken door een dealer. zodat ik zeker weet dat alles nog goed is
TS wil een 2de hands en dat zijn toch wel heel vaak die met houten bodem. Ook zijn er veel houten bodems waar een rubberen gietlaag overheen gestort is. Kijk dus goed onder de trailer.