Hierbij een onderwerp waar ik graag even mijn mening en verhaal over kwijt wil.
2 jaar geleden ging ik samen met mijn ouders en zusjes op vakantie. Op dat moment waren mijn oom en tante bij ons thuis om op de paarden te passen. Toen we na een week terug kwamen, zagen wij dat mijn paard vreselijk tegen de muur had geslagen, zelfs zo erg dat het helemaal kapot was. Zijn hakken waren er ook niet zo best aan toe. De oorzaak hebben we nooit echt gevonden, waarom hij dit is gaan doen. Ik ben toen is gaan kijken op internet en vond uiteindelijk de oplossing. KLUISTERRIEMEN! er stonden veel verhalen dat dit wordt toegepast bij paarden in de natuur zodat ze niet te ver weg kunnen lopen, en dat het zielig is. Vorig jaar heb ik een paar van deze riemen gehaald. en heb ze om de achterbenen van mijn paard gedaan. Niet zo heel laag, maar gewoon boven de kogel. eerst vond hij het niks en wilde er niet mee lopen. Na een paar weken ging dit steeds beter. Hij krijgt ze om als hij smiddags binnen komt en gaan savonds met voeren weer af. Mijn paard weet het nu precies, want smiddags als hij de riemen ziet, zet hij zijn benen al bij elkaar en met het afdoen hetzelfde verhaal. Ook loopt hij gewoon door zijn hele stal heen. Het is echt de ideale oplossing! Hij slaat nu niet meer, ook als we de riemen een keer vergeten om te doen.
Groetjes....
Jullie mogen van mij reacties plaatsen en ook ervaring uitwisselen.
Lex M1+6
B+6
voor het paard is het nu een gewoonte. Maar ik vind dit echt zo stom, tel er breekt brand uit dan moet je de box open kunnen doen en moet je je paard de wei op kunnen (jagen) en niet eerst al die rambam los gaan maken, je verteld zelf al als je ze vergeet dat hij het dan niet meer doet WAAROM ZITTEN ZE ER DAN NOG OM?
.