Wat is een goede, warme rijlaars voor in de winter?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dszjj

Wat is een goede, warme rijlaars voor in de winter?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 15:40

hallo,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Ik ben op zoek naar een goede rijlaars die ook warm is in te winter en tegen een stoot moet kunnen!
Ga ze elke dag gebruiken en de voet mag niet te breed zijn voor het rijden!
eisen in het kort:
- warm
- sterk
- waterdicht
- moet tegen een stoot kunnen!
- geen ijzeren neus bevatten!

Alvast bedankt,

als het verkeerd staat spijt het me, Ik heb al gekeken of er een topic bestond maar niks kunnen vinden.. of ik heb er over heen gekeken

Urielle

Re: Wat is een goede, warme rijlaars voor in de winter?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 16:33

Ik ga zelf gewoon mijn gevoerde jodphurs gebruiken en bontgevoerde chaps er boven!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 16:56

Ik heb de mountain horse rimfrost thermolaars wel eens gepast, die vond ik erg fijn zitten. Maar heb uiteindelijk toch maar voor gewone leren laarzen en een extra paar sokken in de winter gekozen ;) Ik had immers nog geen gewone leren laarzen en gelijk twee paar aanschaffen werd me wat te gek..

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 18:38

Bienotje schreef:
Ik heb de mountain horse rimfrost thermolaars wel eens gepast, die vond ik erg fijn zitten. Maar heb uiteindelijk toch maar voor gewone leren laarzen en een extra paar sokken in de winter gekozen ;) Ik had immers nog geen gewone leren laarzen en gelijk twee paar aanschaffen werd me wat te gek..

mountain horse rimfrost thermolaars: Naar deze laars had ik indd al beetje gekeken ja!
is er iemand met (echte rij) ervaring met deze laars?

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 18:58

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:04

Ik heb de ariat bromont, de zomer en winterversie, heb tot nu toe alleen de zomerversie geprobeerd, en het bevalt me prima! Zit geen stalen neus in, en is waterdicht. Aan de binnenkant zit een soort suede stuk, vind ik wel fijn aangezien ik een kunststof zadel heb, en laarzen die aan de binnenkant van normaal leer zijn, gaan schuren...

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 21:14

Hey wendy ;-)
Ik heb eurostar thermo laarzen. Ze zijn erg warm, waterdicht en stevig. Je moet ze alleen maar net mooi vinden :-)
kosten rond de 80 euries

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 21:15

ik rijd met thermolaarzen van Harry's Horses. Heb wel veiligheidsbeugels.

Riejanne1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 21:17

ik heb ook de ariat bromont, fijne laarzen, maar wel prijzig!

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 21:20

ik rijd ook met thermolaarzen van eurostar...
ze hebben een rubbervoet erg stevig en water dicht en dan een stof been gedeelte hij is van boven tot onder bij de tenen helemaal gevoerd met wol echt heerlijk warm!

ze rijden fijn en zijn niet te breed duss kunnen gewoon in elke beugel zonder dat je er in vast blijft hangen!

Lubberslieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:37

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:25

Vanaf november heb ik al 3 jaar de ice high rider thermolaars van Mountain Horse. Deze zijn niet te breed, dus kan gewoon rijden zonder dat ik steeds vast zit in de stijgbeugels. En heb geen last van koude voeten met deze laarzen.

Clev

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:28

Ik heb de mountain horse thermolaarzen, die is echt geweldig! Ze blijven erg mooi, zijn erg warm en ze zijn lekker stevig tijdens het rijden. Echt een aanrader.
Dit jaar heb ik ook de Eurostar Riverboots erbij gekocht, het zijn geen echte thermolaarzen, maar ze zijn super warm en lopen geweldig! Maar denk dat de mountain horse laarzen lekkerder zijn om mee te rijden.

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:31

heb sinds gister de mountain horse rimforst, had meteen lekkere warmen voeten!!
ben nu al fan!! moet ze alleen nog wat beter inlopen/rijden dan zitten ze vast nog lekkerder!

en wat ik heel belangrijk vind aan een winterlaars, dat ze waterdicht zijn.

had ook de ice high rider gepast maar daar die waren veel te hoog voor me.
Laatst bijgewerkt door cherish op 20-10-09 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:35

Ik ga dit jaar de tweede winter in met mijn laarzen.
Zijn heerlijk warm, waterdicht en stevig op stal en ook heel fijn met het rijden.
Ben er super tevreden over, heb vorige week ook de schoen variant ervan gekocht.

Afbeelding

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 11:05

oeehh.. Bedankt voor de vele reacties :D Ga alle laarzen even opzoeken!
Bedankt in ieder geval :D

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:07

koeky schreef:
ik rijd ook met thermolaarzen van eurostar...
ze hebben een rubbervoet erg stevig en water dicht en dan een stof been gedeelte hij is van boven tot onder bij de tenen helemaal gevoerd met wol echt heerlijk warm!

ze rijden fijn en zijn niet te breed duss kunnen gewoon in elke beugel zonder dat je er in vast blijft hangen!

Ook ik rijd met deze laarzen :) Ben er ook heel tevreden over, geen koude voeten meer en geen
gedoe zoals met de andere thermolaarzen dat ik met de bovenkant van de laars aan de onderkant
van het zweetblad blijf hangen ;)

miss_simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:40

zo'n laars van de boerenbond..die izjn nu toevallig in de aanbieding..zo'n heeel dikke laars..

Rijd a lleen niet zo comfortabel, maar wel heeeeeeerlijk warm!

Lubberslieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 17:50

Hoi
nou ik heb de hh de luxe gepast, ik kwam er helaas niet in..
ook heb ik de hkm elegance gepast, zat super lekker bij de voet, ziet er mooi elegant uit, ik heb alleen iets dikkere kuiten en dan krijg je ze niet dicht maar voor de rest super laars.
Nu heb ik mountainhorse, was in de aanbieding in arnhem kevelaar ofzo ringoven 16 geloof ik, (ff googlen) mountain horse is niet zo elegant als de hh of de hkm maar wel een goede kwaliteit en je kan er mee rijden

maarloesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:14

Sissi87 schreef:
Ik heb de ariat bromont, de zomer en winterversie, heb tot nu toe alleen de zomerversie geprobeerd, en het bevalt me prima! Zit geen stalen neus in, en is waterdicht. Aan de binnenkant zit een soort suede stuk, vind ik wel fijn aangezien ik een kunststof zadel heb, en laarzen die aan de binnenkant van normaal leer zijn, gaan schuren...

Echt, ik raad ze iedereen aan! Ik heb ze ook en ze zijn echt fijn. Alleen al toen ik ze aanpaste dacht ik al van die moet ik hebben haha :P

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:18

ik heb de laarzen "new florenz II"van loesdau.de
Erg fijne, dikkere gevoerde laars, die ook nog elegant is, invergeleken met andere thermolaarzen.
Erg fijn.
Afbeelding

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 11:25

Ik heb de HH de luxe themolaarzen gehad vorig jaar. Helaas houden zulke laarzen het maar 1 winter bij mij uit. Ze waren niet meer waterdicht op de wasplaats als er water bij de bovenkant van je voet kwam en daardoor werd het bont van binnen erg vies. Dus na 1 winter de vuilnisbak in, dit jaar ga ik de laarzen van moutain horse proberen. We zullen zien!!

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 11:28

Ik heb de luxe thermoboots van agradi. Heeeele fijne laarzen! En ik houd er totaal niet van om met laarzen te rijden.

Zijn nu nog in de aanbieding ook! :D

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 11:34

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 11:42

maarloesx schreef:
Sissi87 schreef:

Echt, ik raad ze iedereen aan! Ik heb ze ook en ze zijn echt fijn. Alleen al toen ik ze aanpaste dacht ik al van die moet ik hebben haha :P

ja, wat ook fijn is, is dat je ze ook gewoon als wedstrijdlaars kan gebruiken. Ze zien er niet zo "lomp" als ik het zo mag noemen uit als de "gewone" standaars winterlaars.