Strandrit? wel of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mich__

Strandrit? wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 11:31

hai,

Ik wil graag een standrit maken met een vriendin, we hebben allebij ongeveer het zelfde rij niveau. Ik zit nu enorm te twijfelen of ik wel genoeg 'gevorderd' ben of niet. Ikzelf heb al ontelbare 'gewone' buitenritten gemaakt, ook in rengalop. dit ging tot nu toe altijd goed. *afkloppen* Op oude ervaren paarden, en op mijn verzorgpony van toen, net ingereden fries.
ook heb ik welleens aan sprongetje gedaan, niet enorm hoog hoor. :D maargoed.
Ojaa, ik rijd al 6 jaar.
Weten jullie, op basis van deze informatie, of het zou lukken? :o

jajaja ik weet heus wel dat jullie dat niet kunnen beoordelen via deze info hihi.

fjordnina

Re: Strandrit? wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:10

Als je twijfelt zou ik het niet doen. Paarden voelen je maar al te goed aan.

vbl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:12

en dat is natuurlijk het het antwoord wat je wilde horen of wel TS? ;)

Maar ben het wel met fjordnina eens, als je twijfelt en hebben eenmaal de 'zee in hun bol' ben je verder van huis

nijntje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:13

Eens moet toch de eerste keer zijn.
Ik zou aangeven bij de manege waar je een strandrit gaat maken dat je 6 jaar ervaring hebt maar dat het je eerste rit gaat worden.
Je bent niet de eerste die als beginner op het strand gaat rijden.
Succes.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:17

Heb je geen instructeur of instructrice die kan beoordelen of jij gevorderd genoeg bent?

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:19

Ik zou een plaats zoeken waar je in kleine groep op betrouwbare paarden het strand op kan. En waar je ook kan zeggen dat je niet meer wilt galopperen bvb als je bang wordt.

Een tip is ook van eerst een proefles te nemen op de manege waarmee je het strand op wil, zij kunnen beter beoordelen tijdens een les of je gevorderd genoeg bent!

Mich__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 12:20

MIjn instructise Vond dat ik het wel aankon. btw ik ga sowiezo wel om een rustig paardje vragen, want een andere vriendin van mij kreeg met een duinrit op deze manege een 3jarige net ingereden paardje onder de'r kont..

Burgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:10

Informeer eens bij paardenmelkerij Nortier in Oostburg (zeeland). Zij rijden met zeeuwse trekpaarden met een rustig karakter waar je heerlijk safe op kunt rijden. Bovendien kun je daar ook met een airbagvest van Hit-Air rijden. Dus als je er dan alsnog afvalt val je in ieder geval veilig! Hoef je je daar ook geen zorgen over te maken.

Beckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:23

Heel veel paarden zijn ook op het strand ook heel braaf hoor! Zoek een manege die met kleine groepen naar buiten gaat en vraag inderdaad een rustig paard.

Ik heb het idee dat bij veel mensen het strand gelijk staat voor ongecontroleerd scheuren en racepartijen. Ik rijd wekelijks op het strand en ik maak echt niet elke keer een rengalop. Vaak stap ik alleen maar of doe ik een drafje en een handgalopje. Een rengalop op het strand vind ik ook alleen maar leuk als het rustig is op het strand en het 'mijn' tempo is en blijft.

Veel plezier met je strandrit, het kan echt heerlijk zijn.

RheaNisan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:06

Ik ben het met Beckie eens! Vraag een rustig paard en ga met ervaren mensen mee het strand op. Als je het toch spannend blijft vinden, kan je toch ook een rustig strandritje maken, lekker veel stappen en als het goed gaat probeer je wat meer..

Ik vind strandritjes helemaal super, probeer het wekelijks te doen! :)

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:21

je zou bij ponyhof langs kunnen gaan, daar doen ze een normale galop op het strand ;) geen rengalop.
Als je dat goed vindt gaan kun je altijd nog een strandrit gaan doen mèt rengalop.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:26

Wil je alleen(ja samen met vriendin dan) of met een groep een strandrit gaan maken? Als je met groep gaat(met deskundige begeleiding en betrouwbare paarden) zeg ik gewoon doen.

Als je met eigen paarden wil, dan is het misschien goed om iemand met ervaring met strandritten mee te nemen? En verder luister naar je gevoel!!
Het is echt niet zo, dat paard zodra ze het strand zien meteen flippen. Tuurlijk zitten ze er tussen, maar het is ronduit onzin dat ieder paard dat voor het eerst op het strand komt heel hard gaat renne.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:56

Als je dan een rit bij een manege gaat maken raad ik je toch eerst alleen samen met je vriendin, en met iemand van de manege een rit te maken. Dan kan je goed personelijk begeleid worden. En vaak als je met een wat grotere groep bent gaan de paarden toch wat meer 'trekken', met name als je een tandje harder gaat natuurlijk. Geef ook aan dat het je eerste keer is en dat je een makelijk en kalm paard wilt.