Wat is een normale vergoeding voor een demo/show?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bojangles

Wat is een normale vergoeding voor een demo/show?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 17:31

Hallo allemaal,

Omdat wij steeds meer aanvragen krijgen om een demo te geven, is daar natuurlijk ook regelmatig de vraag wat wij als vergoeding willen.

Nu is mijn vraag, wie geeft er demo's/shows (en zo ja wat precies) wat vragen jullie als vergoeding?
Is dat per dag of per demo of anders.

Gewoon ter info om eens te vergelijken wat nu een leuk bedrag is om te vragen, zeker omdat er veel tijd zit in de training, het maken van de tuigen en andere dingen en de reiskosten die erbij komen als je op pad moet.

Alvast bedankt! :list:

Sjolvir

Re: Wat is een normale vergoeding voor een demo/show?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:35

Rijkosten vergoeding en een hapje en drankje bij het evenment.
Tevens toegangskaarten (indien van toepassing) voor de ruiters grooms etc. en parkeerkaarten..

Geen idee wat voor demo je geeft dat zeg je niet..
Maar helaas als het niet reusachtig spectaculair is geen 100derden euros..
Met 100 mag je al blij zijn... en de eeuwige roem eer en glorie.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 17:58

Bedankt voor je reactie.

Wij geven vrijheidsdressuur demo's, show op muziek en een uitleg.
En dan wel van een hoger nivo, ik ben hier al bijna 6 jaar fanatiek mee bezig met verschillende paarden.

Het gaat ons ook niet om het geld (daar heb ik gewoon werk voor :+ ) maar ik ben gewoon benieuwd wat anderen vragen of krijgen voor hun demo. In het begin is het leuk als je gewoon eens ergens mag komen, want eerlijk is eerlijk je moet al blij zijn als je dan eens gevraagd wordt, het is immers ook reclame voor jezelf. Je moet natuurlijk érgens beginnen.

Op dit moment vragen wij reiskostenvergoeding + een vrijwillige bijdrage.
Wanneer wij gevraagd worden voor een evenement waarvan de opbrengst naar een goed doel gaat, vragen wij niks.

Het is soms echt lastig te peilen hoor wat betreft de vergoedingen, sommige organisatoren bieden ook gewoon 150 euro en dan hebben ze je demo nog niet eens in het echt gezien.
Daar hebben ze vaak gewoon al een vast budget voor uit getrokken.

Maar goed ik wil dus weten van mensen die zelf demo's geven, wat jullie vragen of krijgen.

CM_

Re: Wat is een normale vergoeding voor een demo/show?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:01

Ik ga volledig met Sjolvir mee.

Zolang je geen bekende naam hebt , kun je weinig meer vragen dan dat.
En idd die vrijwillige bijdrage die je zelf aangeeft, vind ik ook een goed idee.
Maar ga je meer vragen dan denk ik dat het drastisch minder word met de aanvragen :)

peetro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:26

vriendin van mij heeft ook shows gereden.
Meestal toegangskaarten, en dan in je handjes klappen als je € 50,-- mee naar huis krijgt.
Stomme is dat als je op braderieen ofzo komt, er meestal een budgetpotje voor is, en je meer over houd dan op de gemiddelde grote show :+