Dubarry Galway of Ariat Grasmere?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinee_

Dubarry Galway of Ariat Grasmere?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 14:54

Hoi,

Ik wil voor vd winter een paar goeie laarzen!
Nu zit ik te twijfelen tussen de Dubarry Galway en de Ariat Grasmere.
Het is dus voornamelijk voor op stal omdat ik altijd erg koude voeten heb en ook voor als ik met de
hond ga lopen.

Wat raden jullie aan?
Zijn ze beiden waterdicht en warm?

Alvast bedankt.
Sabine.

Sabinee_

Re: Dubarry Galway of Ariat Grasmere?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 13:22

Niemand ervaringen?

LiesM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:44

ik lees maar mee in dit topic,
ben er ook nog niet uit welke ik wil van de 2

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:50

De Galway is iig waterdicht, zit heerlijk en is lekker warm. Echt een laars waar je jaren mee doet. Ik loop er rustig op stal mee door de modder, vervolgens gaat de waterspuit erop, en de volgende dag doe ik er weer boodschappen mee.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:58

100% de Dubarry :j Niet omdat ik er ervaringen mee heb, maar wil ze zelf al heel erg lang, heel graag! Ik weet niet wat de ariats kosten, maar de Dubarry's zijn erg duur (over de 300euro). Ik hoor er alleen maar goeie verhalen over en ze zijn echt super mooi!

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:00

ik heb Dubarry`s loop daar al een paar jaar op en ze ijn nog altijd lekker warm en voor al waterdicht.
maar om er stallen me uittemesten dat weet ik niet hoor de urine lijkt mij niet zo voor je larzen.

Sabinee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 14:02

Ja ik zelf vind de Dubarry's ook iets mooier. Maar ik hoor ook hele goede verhalen over de Ariats. Ik zelf heb ook jodphurs van Ariat en dat bevalt me zeer goed dus daarom zit ik ook te twijfelen.
En de Ariats kan ik met korting krijgen dus daarom zat ik ook nog eens te twijfelen haha.

Ik denk dat ik ze zowiezo beide even moet aantrekken, maar wou toch graag jullie ervaringen horen.
Bedankt iig!

edit:
vordur: ik zal er maar 1 stal mee hoeven te mesten en dat is binnen 5 minuten gedaan dus dat zal niet zo heel erg zijn voor de laars denkik?

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:03

Hier ook alleen ervaring met de Galways, ik WOON s'winters in die laarzen, ze zijn heerlijk! Geen koude voeten voor mij!!
Het afrekenen deed even pijn maar als ik zie hoeveel plezier ik er van heb dan maakt het me niet meer uit.
Ik gebruik ze alleen niet voor stalwerk, dat vind ik dan toch weer zonde, dus weet niet hoe ze zich hier in houden...

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:04

Ik ben ook groot fan van mijn Dubarry's! In het najaar, zoals nu, heb ik echt warme voeten, terwijl ik normaal ook ijsklompjes heb. En inderdaad heel makkelijk in onderhoud en ik vind ze ook mooi. Ik mest er altijd de stallen mee uit, als je echt in de urine staat (bij mij bijv als ik 2x per week het natte vlas er uit haal) schijnen ze iets eerder te slijten, maar ik heb ze niet gekocht om boodschappen mee te doen! De mijne zijn na een jaar nog bijna als nieuw.
Ze zijn wel erg duur natuurlijk, ik heb ze gekregen, maar anders had ik wel naar een goedkoper alternatief gezocht. Mijn vriend heeft de ANWB-dubarry's en hij vindt die ook heel fijn, maar er is natuurlijk wel een kwaliteitsverschil. Mag ook wel, van de ANWB kun je ze zo nu en dan voor 100 euro kopen, is wel even iets anders dan dik 350!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:07

Ik heb zelf ook Ariats als rij/stalschoenen en ben er zeer over te spreken. Toch zou ik alsnog voor Dubarry gaan.

De ruitersportzaak in ons dorp verkoopt ze ook en zij dragen ze zelf overal; met lesgeven, in de stal(len) dus ook met uitmesten, met rijden etc. Ik heb gezien hoe ze er na 8 jaar uitzien. Nou dat valt me echt mee, als je hoort wat ze er allemaal mee gedaan hebben.

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 16:08

Neem met de Dubarry`s wel een maatje groter.
ze lopen uit.
althans de mijne maar ik rij er ook mee.

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 16:15

ik twijfelde ook tussen deze 2 en heb uiteindelijk de ariat grasmere gekozen omdat die met mijn 'stokjes' (dunne kuiten :Y) ) veel fijner zaten.
Ben er super tevreden over, ik loop er hele dagen op (in de modder, stallen, stilstaan in buitenbak, concours, en soms met rijden (vooral in de winter, lekker warm)). Ze zijn zeker waterdicht en lekker warm.
Maar aan de Dubarry's zul je ook zeker geen miskoop doen.
Misschien gewoon allebei even passen ergens?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:01

vordur schreef:
Neem met de Dubarry`s wel een maatje groter.
ze lopen uit.
althans de mijne maar ik rij er ook mee.

Als ze uitlopen moet je ze geloof ik een maat kleiner nemen ;)

Sabinee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 19:20

Ja dat dacht ik ook al haha.
Bedankt allemaal voor de reacties.
Ik zal morgen is de ariats even aantrekken op mijn werk en vd week is de dubarry's.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:38

[LZP] > [RUI]

Sabinee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 20:21

Vandaag de Dubbary's aangehad en ze zaten wel heeeel lekker.
Denk ook dat die het worden.

Ik zag ook nog dat ze een 'sok' hebben van Dubbary. Heeft iemand die, en is die echt heel veel warmer?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 08:29

Een sok van dubarry? Die ken ik nog niet. Heb je er een plaatje met beschrijving van?

Sabinee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 11:24

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:56

Wat apart! Dat bont had ik ook wel gezien, maar wist niet dat het een hele sok was. Ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

Wat voor prijskaartje hangt daaraan?

Sabinee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 21:52

Rond de 35,- dacht ik.
Ja ik ben ook benieuwd, vind het wel leuk staan.

Nou heb vandaag de Ariats geprobeerd en daar kom ik niet eens in :=
Ik kan die draai niet maken met mijn voet, terwijl ik niet eens zo'n hoge wreef heb..

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:57

Als je van plan bent om ook af en toe op het paard te stappen met je Dubarry's:het stiksel aan de binnenkant vd laars slijt dan heel snel weg.Daarom zit ik te denken aan ariats..
Mijn dubarry's zijn echter wel geweldig!Maak ze nooit schoon,mest er mee en bagger er mee door de slik maar ze zitten geweldig.Zien er wel echt niet meer uit....

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 08:08

Dat laatste wat je zegt zeggen ze bij onze ruitersportzaak ook. Ze hebben ze alleen bij aankoop ingespoten, daarna nooit meer wat mee gedaan. Hun doen er ook alles mee; lopen in de mest, in de modder etc etc. Maar ook rijden ze er mee!! Je kunt het wel zien (schaafplekken binnenkant), maar losse stiksels hebben hun niet.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:39

ik heb dubarry's.. en kan ze niet vergelijken met andere laarzen

ze waren duur.. maar echt heb ze altijd aan! wil echt niet meer anders. nooit meer koude en natte voeten!

[LZP] Dubarry

Humbug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:06

Sinds kort heb ik ook Dubarry's, en ik heb ze haast vaker aan dan uit :D Ze zitten erg comfortabel en tot nu toe heb ik echt geen koude voeten gehad. Dat Gore-tex is echt ideaal. En zoals eerder opgemerkt vind ik ze ook mooi staan in je vrijetijd, naast de paarden. Over de Dubarry's hoor ik ook trouwens louter positieve reacties.
Met de Ariat's als laars heb ik geen ervaring.

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:12

Dubarry's!
Ik heb ze nu denk ik een half jaar en heb ze altijd aan naar stal.
Mest er mee uit, rijd er mee, wandel ermee, 2 weken Schotland mee door gelopen. Ik vind ze heerlijk! Geen blaren gehad met inlopen, waren meteen goed. Ook is het er fijn dat ze echt super waterdicht zijn!!