halsdeken erop na scheren van paard??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

halsdeken erop na scheren van paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 14:50

nav mijn topic [SV] voor de 1e keer wordt mijn paard geschoren(dit weekend ;))
nu een vraag wie er een halskdeken opdoet na het scheren van het paard? ik heb een jaar geleden een halsstuk gehad en weer verkcoht omdat de mane erafgeschuurd werden maar heb toch spijt dat ik de halsdeken verkocht heb want had er ook een gladde voering in kunnen laten zetten ipv fleece.
dus nu ben ik al weer tijdje op zoek naar het oude bucas halsstuk welke nog met een dekensingel vastgezet moet worden.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:31

Ik heb een divoza hals gehad waar zijn manen vreselijk van uitvielen.

nu heb ik een WB halsstuk en die heeft hij na het scheren even dag en nacht op en daarna met mooi weer is hij
er overdag af. Dan gaat het prima. De hele winter dag en nacht gaat niet.

Chefke

Re: halsdeken erop na scheren van paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:33

Ik heb vorig jaar ook mijn paard geschoren en dan stond ze met -6 op de wei. Dan had ze wel een hals op. Maar alleen als ze buiten stond. Eigenlijk geen probleem met de manen gehad.

patriciap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:24

Ik heb vorig jaar een halsdeken opgehad ( van hkm) en echt 15 cm van de manen waren weg! Gelukkig niet aan de voorkant, het is nu allemaal wel weer aangegroeid maar voor mij geen hals meer!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:26

Mijn paarden lopen altijd buiten (met schuilstal) en ook na het scheren gewoon zonder halsdeken, gewoon met een goede outdoordeken .

Nooit geen problemen.
Een jaar halsdekens gebruikt :x kostte maanden voor de manen weer mooi waren.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:26

Een halsdeken gaan je manen hoe dan ook wel dood van..dat is het nadeel. :)

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:29

tamaramt schreef:
nav mijn topic [SV] voor de 1e keer wordt mijn paard geschoren(dit weekend ;))
nu een vraag wie er een halskdeken opdoet na het scheren van het paard? ik heb een jaar geleden een halsstuk gehad en weer verkcoht omdat de mane erafgeschuurd werden maar heb toch spijt dat ik de halsdeken verkocht heb want had er ook een gladde voering in kunnen laten zetten ipv fleece.
dus nu ben ik al weer tijdje op zoek naar het oude bucas halsstuk welke nog met een dekensingel vastgezet moet worden.

Heb jij een bucas deken dan? Ik heb net een stuk klitteband op onze deken gezet; had een oud model aio, en nieuw model rain van bucas; dus een nieuwe hals gekocht en op het oude model deken klitteband gezet. Zit prima! Niet voor alledag; maar na de les vind ik het wel prettig; en misschien komend winter bij sneeuw / regen; of als... als hij geschoren wordt.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 22:10

ik heb idd bucas dekens en de oude modellen

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 22:12

Ik heb een bucas hals o grams en die gaat er op als het regent of als het echt heel koud is.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 01:05

Mijnes is ook geschoren nu zo'n 3a4 weken terug. Ik heb 1 deken met hals en dat is mijn dikste deken en die krijgt ie ook pas om als het echt dag en nacht vriest.