Officieel springen, nieuwe hindernissen, eng?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleHorses

Officieel springen, nieuwe hindernissen, eng?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 18:04

Tjaa.. wat moet ik hier nou weer mee :+

ik heb pas net 2 winstpuntjes in de B en wat ik eigenlijk al van begins af aan wil is lekker officieel starten in het springen!
daarvoor was ik in eerste instantie ook wedstrijden gaan rijden, voor dat ene winstpuntje zodat ik mag springen! :))
nu merk ik heel erg dat mijn pony de meeste nieuwe hindernissen 'eng' vind in de lessen. Nu ben IK dus bang dat hij al die reclame borden en alles super eng gaat vinden, hij wil nog wel is erg lastig doen met springen dus weet eigenlijk niet zo goed wat ik daar mee moet :P hebben jullie hier misschien tips voor of ervaringen mee? was er erg benieuwd na :)

:wave:

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 18:05

Zorg dat je je paard dressuurmatig goed voor elkaar hebt..je hebt er niks aan dat je nu mag springen en bij de eerste hindernis de ring weer uit mag

Ga eerst eens oefenparcoursen rijden voor dat je officieel gaat starten

NicoleHorses

Re: Officieel springen, nieuwe hindernissen, eng?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 18:07

Jeanine84, ja daar dacht ik ook al aan :) maar bij iedere plaats waar je komt zijn er wel nieuwe hindernissen en dat is een beetje mijn probleem, als hij nu al de nieuwe dingen eng vind, en ik merk dat word ik ook erg onzeker :j

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 18:08

Daarom zoveel mogelijk meenemen! Veel mee naar buiten gaan, boomstammetjes springen, thuis een deken over een hindernis etc.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 18:11

dankje :)

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 14:53

Idd thuis ook gekke dingen oefenen! Zo heb ik vroeger welleens een kleine kliko op zn kant gelegt, en ben ik daar overheen gaan springen! Ook idd oefenpacoursjes doen, en gekke dingen doen!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:01

Mijn pony dacht dat hij werkelijk wel eens opgevreten zou kunnen worden door de hindernissen :+
Al die planten, bordjes, hekken, daar moeten ze gewoon aan wennen.
Oefenparcoursjes, springles, leg eens een zweetdeken oid over de hindernis heen.
Pony sprong na een tijdje de vreemdste hindernissen (maar ging wel vol op de rem voor een simpele hindernis met gele balken) :Y)

Edit:
Het is overigens wel belangrijk dat je niet twijfelend naar een hindernis toe rijdt. Als jij twijfelt springt de pony ook niet.
Tussen 2 benen, 2 teugels en een voorwaarts tempo.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 15:40

dankjullie wel :) ik heb vandaag poging gedaan tot springen over alleen pionnetjes :+ vond die niks aan, liep ie gewoon overheen, en over een hindernis met deken en jas. eerst al vanaf 5 meter weigeren, daarna nog eens maar toen liet ik hem doorgaan (wat 20 cm ofzo) toen liep ie er braaf over:P daarna sprong die alles :D

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:38

Naarmate je vaker en meer springt wordt het ongetwijfeld beter :j
Ben vorig jaar oktober begonnen met springlessen en heb dit jaar januari een start gemaakt met dressuur, zodat ik ook die punt kon halen voor het springen.
Inmiddels rijden we M1 maar zijn nog steeds niet gestart met die springwedstrijden :+
Wil hem eerst voor elkaar hebben voor ik begin en ga dan ook graag op andere locaties rijden/springen.

maroes1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 15:12

t is gewoon een kwestie van kilometers maken,veel oefenparcoursjes rijden en thuis hindernissen ook anders maken door dekens/jassen enz. succes!!

Lika_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 15:44

oefenparcoursen willen wel helpen, en ik oefen ook welleens met mijn instructeur wat hindernissen, met een zeil bijvoorbeeld. Ook organiseren ze welleens oefenparcoursen waar dan een tijdje(1 of 2 week) daarna dan een wedstrijd is. Dan heeft het paard de lokatie al wel gezien.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 15:46

Oefenparcoursen inderdaad. Daarnaast in je lessen de hindernissen wat aankleden. Zet eens een kruiwagen neer onder je sprong, pilonnen onder de hindernis, een boomtak in je hindernis, voertonnen op de kant etc.etc.etc.etc..

Eliza_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 09:43

Gewoon zoveel mogelijk oefenen en alles wat hierboven staat
En ook belangrijk geef je paard veel vertrouwen, want als je paard je vertrouwt pakt ie deze dingen veel sneller op! Ben jij onzeker dan word je paard dat ook!
Heel veel succes!