veulen rustiger???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nesty

veulen rustiger???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 11:42

Ik hoop dat het hier goed staat, anders zie ik het wel.

Gisteren hadden we het bij ons in de stallen over de keuze van de wei voor een toekomstig veulen.

Wat is het beste voor een veulen, een rustige wei of een wei waar bijvoorbeeld veel tractor voorbij komen of auto's?

Als je een veulen naast een baan zet waar veel tractors voorbij komen, wil dit dan ook zeggen dat het hier later al aan gewend is?
Of minder bang van is??

Wat is jullie mening?

Groetjes

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:08

Hangt van het veulen af en hangt ook af van de groep die al op die wei staat. Er is geen echt antwoord te geven op deze vraag, want dat kan per veulen verschillen en de groep waar het veulen in komt heeft ook heel veel invloed.
Een bangig veulen kan in een rustige, stabiele groep heel goed leren om met drukte om zich heen om te gaan, terwijl het in een groep veulens (of nog erger, in z'n eentje) letterlijk en figuurlijk door het lint gaat.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:24

ik merk in de praktijk wel dat veulens die langs een weg opgroeien veel makkelijker zijn later.
wij gaan in elk geval altijd overal met ze tussendoor en ze kijken nergens van op..
scheelt dat wij geen dieren hebben die aan de ren gaan voor grote enge machines

heerlijk als ze dan ouder zijn en je superrelaxed buitenritjes kunt gaan maken :D