Ruin dominant ten opzichte van merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Athea_Jack

Ruin dominant ten opzichte van merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 19:41

Hey,

Ik weet niet of hier ergens al een topic over is, in ieder geval nog niets gevonden,

We hebben sinds een jaar 2 paarden, een ruin (Jack) en een merrie (Athea) die sinds mei 24/7 op een wei staan met 2 stallen..

In het begin ging dat goed tussen die 2 maar met dat de tijd vordert gaan de ruin zijn oren vaak plat en bijt hij dus Athea onze merrie .. Nu begrijp ik wel dat hij zich moet laten gelden, dat hij haar waarschuwt dat hij eerst water ofzo mag drinken, maar nu gaat het al zover dat hij het zelf begint op te zoeken ..

Vandaag was mama langs geweest .. Athea staat in de stal in de zetel en ze ziet dat hij er bij gaat staan en ineens hoort ze een kabaal ! Heeft Jackt de merrie dus een redelijke stamp gegeven .. Het was snel gezwollen en ze had er duidelijk last van (Hoop trouwens dat het morgen al wat beter is) ..

Ik vroeg mij dan ook af of we hier iets aan kunnen doen,

Alvast bedankt !!

maroes1985

Re: Ruin dominant ten opzichte van merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 15:19

ik zou ze eerst een tijdje apart zetten door bv een touwtje door de wei te spannen en als dat goed gaat t weer langsaam opbouwen om ze weer bij mekaar te zetten

lotusbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:31

mijn merrie is ook zo dominant, ik heb haar uiteindelijk bij een stel andere merries gezet die ook domimat zijn, die hebben haar weer even terug op haar plek gezet, de eerst paar dagen dat ik haar van het land af haalde zad ze onder de plekken maar nu gaat het goed.

jou ruin is het zelfde aan het doen, hij probeert te laten zie dat hij de sterkts is. dit is eigelijk heel normaal, maar ik snap dat het niet fijn is. ik zou ze gewoon apart zetten

geef je ze op het land nog extra hooi??
want als dat zo is kan hij daar ook dominat over zijn hij wil gewoon dat eten hebben. dan is het beste on niet meer bij te voeren maar gewoon voeren geven als ze allebij in een aparte box staan. en dan moet je maar kijken hoe het gaat