Chaps voor lange benen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Chaps voor lange benen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 19:37

Hoi!

Omdat ik mijn leren laarzen in bestelling heb staan maar niet zeker weet of mijn oude chaps het nog halen tot die tijd ben ik ondertussen aan het kijken voor chaps die kunnen dienen als reserve voor mijn leren laarzen.
Dan is daar ook meteen een voorwaarde: Ik wil er geen honderden euro's aan besteden. :Y)

Mijn probleem?
Ik heb nogal lange onderbenen (50 cm) waardoor de meeste chaps die ik zie óf veel te kort zijn óf de schacht is te breed.

Hebben jullie misschien chaps gezien die wel aan de eisen voldoen?
Ik vind het namelijk een beetje ver gaan om met half uit elkaar vallende chaps te rijden. :Y)

Lonneke1985

Re: Chaps voor lange benen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 11:16

Ik heb hetzelfde probleem.. Heb nu de Ariat King Crown extra tall (geloof dat ze zo heten) Ben er super tevreden over en vind ze zelf eigenlijk mooier als mijn laarzen. Maar deze zijn dus echt niet goedkoop.. Weet wel dat je alle Ariat chaps kunt bestellen in maat extra tall, dus misschien is er ook een goedkopere versie?

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 11:41

De standaard chaps van de reguliere (goedkopere) merken zijn mij ook allemaal te kort, die gaan maar tot 45, hooguit 48 centimeter.

Ik ben geslaagd bij de Decathlon. Ik heb lange maar niet extreem lange onderbenen- misschien dat die iets voor jou zijn Ze hadden een flinke collectie lengte en breedte maten.

O ja de prijs was heel schappelijk, iets van 20-30 euro. Geen geweldige kwaliteit maar dat hoeft voor jou ook niet.

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:26

Ik heb op equitana chaps gekocht van Hippica, erg goede chaps en je kon kiezen wat voorn hoogte & kuitmaat je wou.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 19:24

Ik ben na een lange zoektocht vandaag uitgekomen bij rectigline ottawa endurance chaps. Ik heb vrij lange benen (ben ongeveer 1.83) en de chaps passen prima! Ze zijn zelfs nog iets aan de hoge kant maar omdat ze van leer zijn zakken ze nog in.
Ze zijn alleen niet heel goedkoop, 90 euro maar dan heb je wel kwaliteit.
Kieffer secu chaps heb je ook in vele maten en hoogtes en zijn wat betaalbaarder rond de 50 euro

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 22:07

Winnie_Smit schreef:
De standaard chaps van de reguliere (goedkopere) merken zijn mij ook allemaal te kort, die gaan maar tot 45, hooguit 48 centimeter.

Ik ben geslaagd bij de Decathlon. Ik heb lange maar niet extreem lange onderbenen- misschien dat die iets voor jou zijn Ze hadden een flinke collectie lengte en breedte maten.

O ja de prijs was heel schappelijk, iets van 20-30 euro. Geen geweldige kwaliteit maar dat hoeft voor jou ook niet.

Kijk, dit klinkt voor mij wel interessant! :j
Het hoeft ook geen geweldige kwaliteit te zijn, dus ik ga zeker kijken!
Heel erg bedankt!

Anderen ook bedankt, maar dat valt helaas echt buiten het budget. :Y)

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:03

Ik heb ze even plat langs een niet-geijkte meetlat gehouden en de buitenmaat is 55 cm. Ze hebben een keurig boogje, binnenlengte zal ongeveer 5O zijn. In de chaps staat de maat 39 M en ik heb een doorsnee kuitomvang. (Waar die 39 op slaat is mij een raadsel) In deze lengtemaat hadden ze ook nog een S breedtemaat. Sowieso een fijne winkel: rustig passen zonder dat er een verkoopster in je nek staat te hijgen en normaal retourbeleid. Geen tegoedbonnen, gewoon je geld terug.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:08

hoppiboots van Cavallo, diverse lengte en breedte maten, geheel probleemloos te verkrijgen
en de meesten hebben een standaard maar tot meer dan 51 cm..
dochterlief heeft 51 cm hoog en kan ze overal probleemloos verkrijgen.

annabel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:42

Gewoon even informeren bij de ruiterwinkel zou ik zeggen, kun je daarna altijd op internet nakijken :).

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:45

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 19:51

bel_metje schreef:
Gewoon even informeren bij de ruiterwinkel zou ik zeggen, kun je daarna altijd op internet nakijken :).

Ik ben bij alle ruitersportzaken in de omgeving langsgeweest, maar die hadden steeds niets, dus ik dacht dat het misschien wel op internet te vinden was. :Y)
Anders worden het toch nog dure chaps, met al die autoritten.

@Sjonniej: Ik geloof niet dat Ariat een goedkoop merk was, toch?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:50

De diverse merken hebben diverse maten en pasvormen.
Daarom is het handig om naar een ruitersportzaak te gaan en gewoon te passen.
Hebben ze niet op voorraad dan kunnen ze bestellen.
Bij internetshops zie je ook vaak de maten die ze hebben.
onderstaand bij bijv. calevo, de chaps van oa Cavallo.
cavallo
en als je dan bij de diverse modellen kijkt zie je ook de verschillende maten. Maar dan nog zul je moeten gaan passen.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:56

Die van Kieffer hebben verschillende lengtematen. En ze zien er best mooi uit vind ik. Het zijn geen laars-look-a-like maar erg fijn om er dagelijks mee te rijden!

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 17:38

Ik heb nu chaps van kieffer, passen perfect en sluiten mooi aan.
En ze zijn helemaal niet duur!
Heb zelf ook lange benen dus ja:)