Kan een paard echt niet alleen staan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Kan een paard echt niet alleen staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 19:18

Ik heb een probleem,mijn paard staat op de wei en er zou nog een paard bij hem blijven staan in de winter.Dat paard is oppeens weg gehaald en het paard dat er nu nog staat gaat eind deze maand weg.Ik probeer hier en daar een oproep te plaatsen maar zodra ze horen dat er niks bij de wei is haken ze af.Geen bak geen kast geen schuilstal, mijn paard op stal zetten is geen optie dan wordt hij zwaar depri.Iemand zei laatst een paard kan best alleen staan hoor een tijdje.De tijd dringt ppppffff.

Goldie

Re: Kan een paard echt niet alleen staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:19

Ik vind dat een paard niet alleen hoort te staan. Jij zou dan toch ook knettergek worden
Misschien een shetlander?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 19:20

Dan heb ik veel extra kosten ik zet namelijk net een zaak op poten en reed vanmorgen mijn auto in de prak.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:21

misschien een geit?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 19:22

Maar is dat wel voldoende gezelschap?

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:24

beter een geitje dan helemaal niks..

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:24

een geitje moet idd kunnen hoor!!! wel goed de hekken na kijken want geiten zijn ontsnappers :+

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:25

eh mijn paard staat ook alleen maar heeft wel een stal.
en hij heeft het goed naar zijn zin.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:26

heb je niet vrienden/kennissen die paarden hebben ? of die rond kunnen vragen ?

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:26

Een geit, een schaap of een shetlander ;) Het zijn volgens mij allemaal wel goede gezelschapsdieren ;) In ieder geval beter dan niets! En een shetlander hengstveulen is ook helemaal niet duur ;)
Heel veel succes! :D

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:27

Iedereen zal zeggen dat een paard niet alleen hoort te staan en dat dit zielig is.

Ieder mens en dier houd van gezelschap. Maar hoeveel paarden staan er alleen? Toch ontzettend veel. Als er genoeg mee wordt gedaan en ze niet weken op de wei staan zonder dat er naar gekeken wordt moet er geen probleem zijn. Staan ze echter wel op de wei zonder dat er iemand komt dan moet je ze niet alleen laten staan.

Nu zal ik wel heel bokt over me heen krijgen omdat ik dit heb geschreven. Mijn paard staat gelukkig niet alleen omdat we plaats genoeg hebben. Maar in het verleden stond mijn paard ook gewoon alleen in de wei. Wel ging ik er elke dag heen met mijn poetskist ed om lekker te tutten of te rijden.

Het verschilt wel heel erg van paard tot paard. Het ene paard kan er wel tegen en een ander paard niet. Anders laat je er een paar schapen of geiten bijlopen. Hebben ze toch gezelschap en niet te duur omdat je niet teveel extra kosten kunt maken. Door creatief te denken is er altijd wel een oplossing te vinden.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:29

Als je een bok zoekt, kan je um vast wel ergens gratis of voor heel goedkoop afhalen. Niemand wil zo'n stinkend beest hebben :P

Heb je al een advertentie op marktplaats gezet? Want ik kan me niet voorstellen dat er niemand bij je wil staan (mits je een reeële prijs vraagt)

edit: Overigens kan ie best wel even alleen staan, maar t zou sneu zijn als dat de hele winter moet.
Onze knuffelpony staat momenteel ook alleen in de paddock, terwijl de rest nog op het weiland staat. Maar ze kunnen elkaar wel zien, en de pony heeft genoeg bekijks en aandacht, omdat ie midden op het erf staat.
Dus ik denk dat dat toch anders is dan een eenzaam weilandje ergens achteraf waar niemand langs komt behalve jij.
Laatst bijgewerkt door Tempus_Fugit op 16-10-09 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:30

Mijn paard heeft ook 2 jaar alleen gestaan,wel tussen de koeien en schapen.
Ik dacht dat het wel mee viel met de eenzaamheid,maar nu hij weer een maatje heeft zie je wel dat hij "gelukkiger"is.
Ze zoeken altijd even contact als ze s'morgens de wei in gaan.
Ze kroelen veel met elkaar en je ziet als de een gaat liggen dat de ander in de buurt blijft om op te letten of zo.
Een geit lijkt me niet voldoende.

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:31

een andere paard(je) lijkt mij de beste oplossing. :)
een geit zou kunnen maar 'communiseerd' op een hele andere manier dan een paard.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:31

Boni staat ''alleen'', dit omdat ze andere paarden letterlijk het licht uit de ogen slaat, het is wel een aantal keer geprobeerd geprobeerd een paard of een ponny er bij maar het gaat niet.
ze staat nu met een koppeltje koeien en dit gaat prima

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:34

Een Sjet hoefd helemaal niet duur te zijn.
Een geit kost ongeveer 20 euro en een Sjet ongeveer 50,00 euro.
Ik heb ook al een paar keer op paarden gezien die je nog goed als gezeldschapspaard kan houden en die je gratis op mag halen.
Ook gratis Sjetlanders hoor.

Ikzelf ben het totaal niet eens met Cassagrande.
Als jij als mens zijnde alleen maar contact heb met een schildpad wat denk je dan.
O wat ben ik eenzaam, of nou eenzaam ben ik niet, want de schildpad komt elke dag met me tutten.
Wat ik aan wil geven een paard is geen schaap of een geit en spreekt een andere taal.

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:38

R.X.@ Tuurlijk hoef je het niet met me eens te zijn. Ieder zijn ding. Ik zou persoonlijk al blij zijn met een schildpad als gezelschap dan helemaal geen gezelschap :-)

Maar niet iedereen heeft de middelen om er een tweede paard of pony bij te kopen. Ze hoeven dan niet duur te zijn in aanschaf maar verder kosten ze wel geld. Aan voer, da als er iets is enz. Ook al is de aanschaf voor niets er blijven toch extra kosten bijkomen. Of je dat wil of niet. En als je dat niet kunt betalen maar 1 paard wel dan kies je voor de aller goedkoopste oplossing lijkt mij. Maar nogmaals dat is mijn mening.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:39

Een paard hoort niet alleen te staan!!!
Het is een kuddedier!
Men kan wel zeggen dat ze er aan wennen, maar een hond opsluiten in een badkamer en hem daar nooit uithalen went ook maar is natuurlijk niet normaal!!!
Persoonlijk zou ik niet voor een geit gaan. Het is beter dan niets, maar het is geen soortgenoot. Ook bestaat een grote kans dat deze aan staart en manen gaat vreten.

Ik weet natuurlijk niet of je voor een shet stallingskosten moet betalen, maar anders zijn de kosten absoluut niet duur!! (uiteraard kun je onvoorziene uitgaven als dierenarts niet van te voren inschatten) Ze hebben in de winter voldoende aan hooi en in de zomer aan gras. (tuurlijk kun je ze wat extra geven, maar het moet niet!) Ze hoeven niet iedere 6 weken naar de hoefsmid. Wel ontworminskosten uiteraard. Ze zijn op zich super sterk, dus als het goed is, zie je de dierenarts niet (vaak).
Weet niet of er anders de mogelijkheid is om van iemand een pony 'te lenen' ??
Wanneer je er geen pony/paard bij zou willen/kunnen kopen, zou ik ook bij de eigenaar van de pony's kunnen informeren of een van onze merries uit logeren mag?!

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:40

je kunt eens advertentie plaatsen dat je een plek aanbiedt voor een oudere paard die niet meer bereden kan worden of juist voor een veulen. ;) En vraag anders op de stallen of iemand een paard bij je wilt stallen.

valeriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:40

ik zou een paard ook niet alleen laten staan hoor, maargoed iedereen heeft er natuurlijk een eigen mening over.
en ik denk dat een shet helemaal niet zo duur is aan onderhoud het zal in ieder geval niet heel veel schelen met een geit..

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:41

mijn paard staat ook alleen hij kan wel neuzen met de anderen paarden en ik vind dat helemaal geweldig,
ik heb het geprobeerd met hem maar hij gaat jagen en daar word het anderen paardje niet blij van.
helaas pindakaas voor hem neus maar lekker over het touwtje.

een geit kan prima in frankrijk hadden we ook een geit bij een paard gezet en soms zat het paard zelfs het geitje achterna.
een gratis gezelschaps paard zal ik niet houden ze zijn niet voor niets gezelschap paarden en er zal vast vroeg of laat een da kosten prijskaartje aanzitten.

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:42

Mijn Fjord staat tussen een koppel koeien.. Misschien is dat een oplossing?

R.X.

[quote="Cassagrande"]R.X.@ Tuurlijk hoef je het niet met me eens te zijn. Ieder zijn ding. Ik zou persoonlijk al blij zijn met een schildpad als gezelschap dan helemaal geen gezelschap :-)

Daar ben ik het dan wel weer helemaal mee eens, ha, ha.

SaBiNa_S

Een schaap zou ik denk ik doen, is een leuk dier en gezellig voor je paard!

Lindee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:43

mijn pony staat bij een schaap, het gaat prima,
en ze kunnen het ook heel leuk samen vinden :) .