Topcom communicatieset. type 7000 of 6800???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

oosterhoff

Topcom communicatieset. type 7000 of 6800???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 15:21

Graag zou ik weten wie er met een van deze communicatiesets werkt tijdens de instructie.
Ik ben mij aan het orienteren en wil de juiste keus maken.
Het gaat dus om de Topcom twintalker type 6800 of 7000

Wie heeft ervaring met een van deze sets?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 18:41

mijn ervaring met dit soort goedkopere modellen is niet zo goed. Heb geen directe ervaring met dit merk maar wel met een motorola.
Nadeel daarvan was dat het voice gestuurd was (vox, handsfree) maar dan zat er elke keer een vertraging in de communicatie waardoor de eerste woorden niet te verstaan waren. Ook kreeg je als er een korte stilte viel een roger biep die op dat model niet uit te zetten was. Gelukkig kon ik de set nog terugsturen.
Ik had deze set die ook nog verkocht werd als speciale paardrijinstructieset. http://www.portofoonwinkel.nl/products/ ... oonset.htm

Naast de hierboven genoemde nadelen lijkt mij het bijgeleverde oortje niet fijn. Dit zou bij mij absoluut niet blijven zitten onder het rijden.

Ik ben nog steeds op zoek naar een betaalbare instructieset die het mogelijk maakt om een constante open verbinding van instructeur naar ruiter te onderhouden. Van deskundigen heb ik dan begrepen dat je op een andere frequentie moet zenden en daarom al gauw in een set van enkele honderden euro's terecht komt.

pantarhei

Re: Topcom communicatieset. type 7000 of 6800???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:59

ik heb een alain set en die geeft inderdaad ook lichte vertraging op eerste woord en biep na stoppen praten. tja is niet zo fijn, maar beter dan zonder en het is wel een licht setje. heb voor instructrice ene headset met bolletje voor de mond gekocht, dat ruist veel minder (buiten les)

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 07:53

Bedankt voor jullie reacties,
Er schijnt geen vertraging op deze apparatren te zitten. De klantenservice heeft nogal een kort reactievermogen. Ik krijg haast in drie woorden antwoorden op mijn vragen. denk dat ik ze maar eens zal bellen. Wellicht wordt ik dan beter geholpen

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:44

jury schreef:
Ik ben nog steeds op zoek naar een betaalbare instructieset die het mogelijk maakt om een constante open verbinding van instructeur naar ruiter te onderhouden. Van deskundigen heb ik dan begrepen dat je op een andere frequentie moet zenden en daarom al gauw in een set van enkele honderden euro's terecht komt.

Mijn moeder heeft laatst deze gekocht:
http://www.paardenfoto.nl/omniset.htm

Heb er ook al een keer mee gereden, en moet zeggen dat het echt SUPER werkt!
Constante open verbinding, geen ruis en/of vertraging en makkelijk te gebruiken.
Kost 379 euro, en is daarmee voor zon systeem zeker niet de allerduurste, en is zn geld wel waard denk ik.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:00

ik vind dat zelf eigenlijk nog net wat te duur voor hoeveel ik het gebruik.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 07:50

Ik zal het wel veel gebruiken maar ga zoveel geld eerst steken in een trailerrijbewijs. haha. Nee ik wil een systeem wat ongeveer tot 150 euro mag kosten