Haai, Ik heb een regendeken die niet 100% waterdicht is. Een kleine bui kan die wel hebben maar veel regen dan is mijn haf onder zijn deken nat. Hoe kan je een regen deken goed waterdicht maken? Groetjes
Leonieke
Geplaatst: 16-10-09 12:06
Je hebt hiervoor speciale spray, onder andere van Bucas.
De sprays voor het waterdicht maken pakken alleen goed op de stof als deze goed schoon is (is mijn ervaring) Die van Bucas is een goede spray. De deken moet goed schoon en droog zijn en dan insprayen en op laten drogen, voor een extra goed resultaat nog een keer sprayen en helemaal laten drogen. Dan is deken klaar voor gebruik.
Ik vind dat het beprekt werkt. Je kan veel beter investeren in een goede regendeken die zonder spray al goed waterdicht is. Als een deken lekt krijg je hem niet makkelijk weer waterdicht, zonder het ademend vermogen aan te tasten.
Kitty_
Geplaatst: 17-10-09 22:33
Wanneer je deken oorspronkelijk waterdicht is geweest dan kun je hem wassen met speciaal waterdicht was middel, verkrijgbaar bij het kruidvat of ruitersportzaak. Was een waterdichte deken NOOIT met gewoon was middel of met wasverzachter, hiervan gaat de stof doorlekken. Na het wassen met het speciale wasmiddel kun je de deken nog inspuiten met speciale waterafstotende spray voor ademende stoffen.