Ik had voor mijn paard een deken gekocht helemaal niet met de gedachten die bijt die zo kapot nou wel dus zelfde avond had hij hem nog in stukken dus hoe moet ik dit nou oplossen?? graag tips?
Had hij bij zijn vorige eigenaar een deken? Er zijn paarden die er gewoon geen om willen. In dat geval rest je niks anders dan je er bij neer te leggen.
Nja bij de vorige eigenaar was die ook kapot gemaakt maar ik ga hem deze winter scheren want hij lijkt net een teddybeer.. maar hoe moet het dan? want de eigenaar waar me paard staat zeiden ze misschien vind die het nu nog te warm omdat die zoon dikke vacht heeft en dat ik hem dus gewoon moet scheren en deken om moet doen maar niet te dik..
Koper
Geplaatst: 16-10-09 22:33
Wat voor deken had je opgelegd? In wat voor stal staat hij? Als hij in een binnenstal staat lijkt een deken me nog niet nodig als hij nog niet geschoren is. Paarden hebben het minder gauw koud dan mensen. Het soort weer dat we nu hebben vinden paarden juist lekker. Eindelijk is het warme nazomerweer weg en dan krijgt hij een deken op. Wie weet baalt hij inderdaad gewoon daarvan en draait hij bij wanneer hij geschoren is en/of wanneer het kouder wordt
Ik had een 0 grams opgelegd hij heeft een stal waarbij die met zn hoofd naar buiten kan dus een buitenstal ja ik hoop echt dat die bij draait had al anti deken bijt pul op gedaan maarja hij bijt er gewoon doorheen
Maarja, als hij niet bijdraait heb je een ander probleem... een geschoren paard dat elke dag zijn deken molt is ook niet practisch. Ik zou eerst maar eens gaan kijken wat voor deken hij niet kapot krijgt voordat je je scheerapparaat eroverheen haalt. Anders staat ie daar dadelijk kou te lijen:)
Ja nou dat zei ik dus ook ! maar die vrouw van stal zei dan krijgt die snel genoeg weer een vacht.. maar je hebt van die hengsten dekens.. en die zijn heel sterk neem ik aan? maar ik kan het niet uit proberen of die die ook kapot zou maken omdat die die dikke vacht nog heeft en dan haalt die hem er zowiezo af.. Ik ga het er nog even over hebben met de fokker.. want hij rade mij die spray aan .. maar misschien heeft die ook nog een andere oplossing
Tinky12
Geplaatst: 17-10-09 08:23
Het ligt eraan wat voor deken je hebt opgelegt...dekens van 600 denier trekken ze zo aan vellen,1200 denier moeten ze al wat meer voor doen.Je hebt nog sterkere dekens maar die zijn vaak wel enorm duur en garantie met een sloper heb je niet. Optie is idd een spray gebruiken...ken eigenlijk alleen cribbox maar dat is wel ranzig
Ik heb momenteel die sterke outdoor-dekens in de aanbieding 1680 denier,pb voor meer info
Zou in iedergeal niet eerst scheren. Als je er daarna geen deken meer op kan leggen omdat die toch gesloopt word heb je een probleem. Je kan het niet maken dan maar op stal te zetten zonder.Dat ie toch zo weer een nieuwe vacht krijgt is niet helemaal waar,
ja moet gewoon een deken die gewoon 100000 % niet te slopen is een sloop gerantie op zit hahahaha en ik gooi bij wijze van spreken nog die hele spray er over heen:D
Tinky12
Geplaatst: 17-10-09 14:15
Nog een optie is trouwens om niet je gehele paard te scheren,maar bv een deel van de boeg...dan heb je geen deken nodig maar kan hij wel wat ventileren
Koper
Geplaatst: 17-10-09 14:18
Tinky12 schreef:
Nog een optie is trouwens om niet je gehele paard te scheren,maar bv een deel van de boeg...dan heb je geen deken nodig maar kan hij wel wat ventileren
HA! Ik was aan het bijlezen en dit is precies wat ik net wilde gaan typen. Maar jij hebt het al gedaan
Tinky12
Geplaatst: 17-10-09 14:33
Traag Heste Scheeld je weer tikken
Maaaikea
Geplaatst: 17-10-09 17:49
De mijne knabbelt vooral aan nieuwe dekens. Aan zijn oude 'vertrouwde' dekens, daar blijft hij netjes vanaf. Nieuwe dekens krijgen van hem altijd een proef. De ene deken laat ie heel (dan zit hij dus fijn) een andere deken daar blijft hij aan zitten, en vind hij dus niet fijn zitten. Ik hem altijd dekens van mininmaal 1200 denier, daar moet hij meer moeite voor doen. Hengstendekens doe ik eigenlijk niet op, sommige hebben een slechte pasvorm, en daar heeft hij zeker een hekel aan dan.
Idd eerst proberen voor je hem scheert. Ik heb er 1 in het land lopen en die scheurt alle dekens stuk. Pakt hem bij de voorkant in zijn mond en trekt hem zo hard aan dat ie scheurt en dat alles binnen 5 minuten. Ik wil best een deken kopen, maar niet 1 per dag. Dus eerst kijken hoe en wanneer hij het doet en of er wel 1 is die het houdt....