Ten eerste, wat enorm balen! Ik hoop dat paardlief snel opknapt en dus snel weer naar buiten kan!
Ik lees dat je al hebt geprobeerd het paard buiten te zetten... Zijn dit dan haar gekke 5 minuten?
Ze heeft tenslotte daarvoor een tijd op stal gestaan. Stopt ze niet op een gegeven moment en gaat
ze lekker eten en rustig aan doen? Het is de vraag of je het uit wilt proberen, het paard langer proberen
buiten te zetten, of ze dan vanzelf rustiger wordt. Misschien heb je het ook al wel geprobeerd...
In ieder geval om je vraag te beantwoorden:
Sodeletuut schreef:Dus mijn vraag: Kan een paard na een ruime maand boxrust zonder vachtproblemen de wei weer op?
Wat voor stal heb je? Mijn paard staat dag en nacht buiten en heeft een inloopstal. De inloopstal is zo gemaakt dat we ook een deel kunnen afsluiten met een balk, zodat er een soort stal is. Mocht dit ooit nodig zijn voor ziekte. Dit is dus een buitenstal, dan ontwikkelt het paard altijd nog meer vacht dan wanneer het paard in een warme binnenstal staat... Het ligt er natuurlijk ook aan hoe het weer is, als we een maand verder zijn. Ik denk dat het wel zou kunnen, een paard past zich snel aan! Het is alleen de vraag of het echt mag van de DA, misschien moet je idd opbouwen...
In ieder geval: succes!