Goede omderdeken voor een Bucas smartex rain,of warm genoeg?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Goede omderdeken voor een Bucas smartex rain,of warm genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 08:31

Op mijn haflinger ligt nu een ongevoede Horseware Amigo lite, ik heb de Bucas smartex rain besteld voor straks.

Maar nu vraag ik me af of deze wel warm genoeg is voor de rest van de winter?
Ik wilde hem eigenlijk niet te laat opleggen, moet er dan nog een onderdeken bij al het echt gaat vriezen?

En welke dan, welke is geschikt voor een Bucas?

Hij word niet geschoren maar een beetje haar reductie is wel de bedoeling en hij mag het uiteraard niet koud krijgen.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:12

Hoeveel grams deken heb je besteld?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 14:23

Nou de rain versie.

Er is mij door de verkopende partij vertelt dat deze te dragen is tot -5, maar toen ik gisteren in een winkel bij Bucas keek meende ik wat anders te lezen en hij is ook niet echt gevoerd?

Nu weet ik niet hoe en wat, heb hem nog niet binnen en er schijn oudere modellen te zijn die weer een dikkere fleece hebben als ik het goed heb?

Bij de advertentie staat dat er een 220 grams fleecevoering inzit maar ik kan nergens een gelijk model vinden in de winkels dus ik twijfel aan de voering of die info wel klopt?

Hier de tekst die bij de internetwinkel staat bij mijn deken:

Met honderdduizenden tevreden klanten verspreid over de hele wereld, is de befaamde "Smartex" serie dé originele, ultra performante outdoordeken op de markt; m.a.w. de juiste keuze voor ieder seizoen. Waterdicht, ademend en extreem sterk nylon (6 keer sterker dan gewoon nylon en nog veel sterker dan Ripstof, Polipropyleen en andere courant gebruikte materialen)

• De Stay-Dry fleece-voering transporteert zweet en vocht zodat het paard volledig droogt en er zich ook geen zogenaamde "koude brug" voordoet

• De All-Fit design met Bandplooitjes garandeert een excellente pasvorm en creëert extra ruimte op de schouder

• Extra veiligheid wordt gewaarborgd door de dubbel sluiting met klittenband

Rain, met 220 grams Stay-Dry Fleece-voering

Zeer goede pasvorm voor friezen, tinkers, en andere barokke paarden en ponyrassen

Kijk als de 220 grams fleece voering er in zit hoeft er geen deken meer onder aangezien hij niet word geschoren.
Hij staat nu nog onder een ongevoerde horseware.