Ervaringen ruiterroutenetwerk Limburg BE

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bijke

Ervaringen ruiterroutenetwerk Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 20:46

Ik vroeg me af wie er ervaring heeft met het ruiterroutenetwerk van Limburg in België. Ik heb zelf in de zomer van 2008 een deel verkend, maar ik wilde graag van anderen weten waar jullie geweest zijn, welke routes (of delen van routes) mooi waren, waar jullie gelogeerd hebben,...

Wij (ik en de personen waarmee ik op stap was) vonden dat er redelijk wat wegen waren met van die kleine steentjes en weinig echte zandwegen of mooie onverharde wegen op onze route.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:13

Ik heb deze zomer met de VVR een grote trektochtenweekend gedaan in de Limburg, meer bepaald in Bocholt. Op de camping Goolderheide logeerden we.
Ik vond de wegen heel duidelijk aangeduid en als je wat knooppunten noteert kan je heel ver rijden. Er is nu ook een kaart met ruiterpaden uitgebracht, ook altijd handig om aan te schaffen.
Nu vond ik hier en daar ook de paden niet het van het, maar we hebben zeker evenveel heel leuke en heel goede paden bereden. Mijn paard is niet beslagen, dus ik let hier ook extra op. Dus als je die richting eens uitgaat?

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:46

Ik heb vorig jaar een trektocht gemaakt in Limburg met enkele vrienden, in het kader van de actie 'je paard slaapt gratis'. Wij logeerden in een kleine bed and breakfast in Bocholt, maar ik weet de naam niet meer precies. De eerste dag hebben we de equidroom ruiterroute gereden, 24 (of 27?)km en hoofdzakelijk zandpaden, schitterende route. De tweede en derde dag hebben we dan via het knooppunten netwerk gereden, de kaart kreeg je ook gratis bij de actie. Je kan de routes zo lang of kort maken als je zelf wilt en over het algemeen zijn het echt mooie paden en zeer goed bewegwijzerd. Er zijn inderdaad wat paden die halfverhard zijn en waar wat fijne steentjes opliggen maar echt wel zeer goed te doen. En het merendeel waren toch zand en graspaden. Ik vond het alleszins zeer de moeite waard en zal zeker nog eens terug gaan. De actie 'je paard slaapt gratis' wordt dit jaar trouwens weer herhaald wegens het grote succes!

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:16

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:07

Ik ben bij toeval op dit netwerk gekomen: deden mee aan de Internationaal haflingertreffen van DAH en dat werd georganiseerd in Kinrooi (B). Die manege lag vlakbij het meest oostelijke van dat netwerk en aan een mooie beek met harde zandpaden, brede bruggen en goed onderhouden.
Toen konden we niet verder rijden, we zouden aan wedstrijdjes meedoen, maar eens wil ik grote delen van dat netwerk aflopen.
Ik wil terug!

Liene

Re: Ervaringen ruiterroutenetwerk Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:26

De stukken van het ruiterpad in Peer zijn ook zogoed als allemaal onverhard. Ik vind het een heel erg netjes ruiterpad, er wordt veel moeite gedaan. 1 keer heb ik er naar gebeld, omdat er een paaltje om lag, ze namen dit erg serieus en na 2 weken, toe ging ik weer, stond het al terug recht ;)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:47

Ruiterpaden in Hechtel zijn nieuw en deels hard :( (aansluiting gemaakt Wijchmaal Peer-Hechtel-militair domein-in den Brand-Pijnven. Vanuit daar is alles prachtig in de buurt van Pijnven. Zondag nog de Daltonroute gereden, die loopt bijna geheel op de ruiterroute. 35 km gereden waarvan hóóguit 2 km verhard.
Wie eens mee wil: Bij mij achter mag je altijd kamperen, weide beschikbaar ;) Met meerdere mensen zelfs een bbq-tje? Ik wil wel gids zijn.
Mijn vrienden doen elk jaar ook een gelijk iets. Volgend jaar gaan we het in samenwerking doen met Park Lage Kempen die de Dalton route organiseren. Wij gaan voor de bbq zorgen :+

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:40

boefje waar woon je?

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 23:34

Boefje, heb je voor mij een plannetje van die Daltonroute, of waar kan ik deze vinden ?

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 09:38

spatter schreef:
boefje waar woon je?

Dat wil ik ook wel weten. Wie weet wat voor mogelijkheden jouw plekje kan bieden.

Spatter: in Mei was ik in Kinrooi voor een haflingertreffen. Jij woont dus vlak bij die prachtige paden? Oh ik benijd je nu.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:14

nou, ik woon wel in de gemeente kinrooi maar net aan de verkeerde kant, van huis af kan ik dus weinig moois rijden
maar ik moet eens de route kaarten kopen dan kan ik zien waar ik kan beginnen

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:33

Epona_ schreef:
Boefje, heb je voor mij een plannetje van die Daltonroute, of waar kan ik deze vinden ?

Ik zal een scan maken van de kaart

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:18

spatter schreef:
nou, ik woon wel in de gemeente kinrooi maar net aan de verkeerde kant, van huis af kan ik dus weinig moois rijden
maar ik moet eens de route kaarten kopen dan kan ik zien waar ik kan beginnen

Haha Heb je die nog niet dan?

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 15:20

tussen knooppunt 46 en 47 geloof ik zouden natuurlijke hindernissen staan :P heeft iemand daar misschien ervaring mee lijkt me namelijk erg leuk om dat een keer mee te nemen als we weer eens aan het buitenrijden zijn :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 16:11

waar liggen die knooppunten?
ik weet wel dat de ponyclub van molenbeersel wat hindernissen in het bos heeft gebouwd

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:42

ninz, ja idd in die buurt staan er altijd enkele hindernisjes! Volgens mij van een vereniging in de buurt of zo. Maar waar exact weet ik niet juist ;)