Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
wel even een zweetdekentje opdoen voor het drogen maar daarna er gewoon weer af. want een winter vacht droogt natuurlijk wel minder snel Musjes schreef:Lastig.
Ik wilde die van mij dekenloos, maar ben nu vijf jaar verder . Ze maakt wel wintervacht, maar nog steeds niet genoeg om een koude winter aan te kunnen. Wel elk jaar een beetje meer, ben normaal 1 van de laatste op stal die aan een echte deken begint. (en de eerste die hem afdoet)
Nou moet ik eerlijk zeggen; ik heb geen koudbloed, die kunnen toch wat meer hebben.
Kan je niet gewoon wachten en kijken hoe je paard het doet? Deken omdoen kan altijd nog! Deken omdoen is niet aan tijd/maand gebonden, dat is net wat je wilt of wat je paard aangeeft (maar de meeste vermenselijken nog te veel en gaan uit van wat zij zelf prettig vinden)
onley schreef:ik heb ook gelezen in paard en sport dat je niet zomaar je paard dekenloos kunt zetten na intensief deken gebruik jaar op jaar
ik zou er dus wel nog een lichte gevoerde deken op doen om af te bouwen