Regen/ winterdeken en toch niet waterdicht. Wat nu?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

WWisecracker

Regen/ winterdeken en toch niet waterdicht. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 13:59

Hallo allemaal.

Ik heb een winter/ regendeken 300 gram van sectolin gekocht.

Prachtige deken, maar voelde wat ligt aan toen ik hem uit de doos pakte.

Ik heb de deken opgedaan en mijn paard heeft er een aantal dagen mee gelopen (niet gezweet eronder).
Na een dag vorige week met veel regen trof ik mijn paard op verschillende plekken drijfnat onder zijn deken aan.
Vooral op de schouders en heupen (bewegende delen) maar ook ronde kringen echt heel nat op buik en langs de rug.

Ik heb gebeld en mijn klacht uitgelegt.
Daar vertelde ze me doodleuk dat mijn paard waarschijnlijk had gezweet want deze deken kan niet lekken of water doorlaten.
Er werd verteld dat de dekens uitvoerig getest werden onder 3 bar.

Ik vertelde op mijn beurt dat ik echt wel weet hoe een zwetend paard eruit ziet, en dat een paard niet ronde hele natte plekken zweet en verder droog is.

Ik zou terug gebeld worden als ze de vertegenwoordiger van sectolin gesproken had.
Ik netjes mijn beurt afgewacht en ik werd idd gebeld.
Mijn paard zou toch gezweet hebben want de deken was absoluut waterdicht!

8)7 nou daar zakt mijn broek van af. Ik moet de deken maar terug sturen en dan zouden zij de deken testen.
Daar ben ik het niet mee eens want wat nu als ze hem testen op de plekken dat hij wel waterdicht is? Dit kan enkele weken duren.
Daarbij komt ook nog dat ik een deken heb moeten lenen omdat ik geen andere had, en die deken kan ik niet eeuwig lenen.
Nu gaan ze dus eerst zo een zelfde deken gaan testen??!! Wat heeft dat voor een zin?
Volgens hun zou die deken dan ook water door moeten laten omdat die uit dezelfde productie komt.
Dus dat zou dus betekenen dat als die deken wel waterdicht is dat ik dan geen nieuwe krijg.

Wat zijn mijn rechten?

Ik mag niet mijn deken opsturen en dan alvast een andere krijgen.
Ze geloven gewoon niet dat de deken echt lek is, maar zijn ervan overtuigd dat mijn paard zweet!

Overigens staat mijn paard nu (behalve vandaag overdag omdat nu de zon best warm is) met een deken van 350 gram op en daar zweet hij dus niet onder!

Wat kan ik doen?

Agnes75

Re: Regen/ winterdeken en toch niet waterdicht. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:27

Er zijn hier op bokt meer mensen die klachten hebben over de Sectolin deken. Volgens mij hebben sommigen wel hun geld terug gekregen. Mss even de zoekfunctie gebruiken (zoeken op Sectolin bijv.) Volgens mij heb je recht op je geld terug of een vervangende deken, het is duidelijk dat de deken niet voldoet. Mss ook even de algemene voorwaarden lezen van het bedrijf waar je het hebt gekocht.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:28

mag ik vragen over welke deken het gaat??
ik heb het ook gehad en ook gebeld toen en ze zeiden mij ook dat ze terug zouden bellen. na een week nog niets gehoord en dat vond ik niet kunnen.. mij paardje staat in de regen omdat ze maar niet opschieten dus toen ben ik er heen gegaan. dat was niet de bedoeling zeiden ze toen maar ik heb wel doorgedrukt en een nieuwe waterdichte deken gekregen..:D

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 14:28

Agnes75 schreef:
Er zijn hier op bokt meer mensen die klachten hebben over de Sectolin deken. Volgens mij hebben sommigen wel hun geld terug gekregen. Mss even de zoekfunctie gebruiken (zoeken op Sectolin bijv.) Volgens mij heb je recht op je geld terug of een vervangende deken, het is duidelijk dat de deken niet voldoet. Mss ook even de algemene voorwaarden lezen van het bedrijf waar je het hebt gekocht.

Dank je wel!
Er werd mij verteld dat dit nog niet eerder voor was gekomen!

Dus dan kan ik ze dit dus vertellen.

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 14:30

Afbeelding

Deze deken!

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 14:31

lrm schreef:
mag ik vragen over welke deken het gaat??
ik heb het ook gehad en ook gebeld toen en ze zeiden mij ook dat ze terug zouden bellen. na een week nog niets gehoord en dat vond ik niet kunnen.. mij paardje staat in de regen omdat ze maar niet opschieten dus toen ben ik er heen gegaan. dat was niet de bedoeling zeiden ze toen maar ik heb wel doorgedrukt en een nieuwe waterdichte deken gekregen..:D

Waar had jij hem gekocht, mag via pb

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 14:59

Agnes75 schreef:

Ik kan zo snel geen dingen hierover vinden.

Dus verder nog iemand met klachten over deze deken?

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 07:24

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 12:41

Probleem is toch opgelost, waar eerst heel moeilijk over gedaan werd is nu opgelost.
Ik werd opgebeld dat ik de deken terug mocht sturen, en ik mocht een andere (HH 300 gr.) uitkiezen.
Dit omdat ik liever geen sectolin meer wilde. :o
Bedankt Agradi voor de toch nog goede sirvice :D

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 14:23

Ik heb een 2 in 1 deken van Harry's horse.

een 100 grams regendeken, en 200 grams onderdeken die je uitelkaar kan halen.
Best handig, mijn pony had die 100 grams regendeken opliggen en na een flinke regenbui vindt ik de deken een beetje vochtig op de rug. En op de schouder is de deken helemaal nat van binnen tot aan de achterbenen.

Is dit normaal?
Bij mij komt er geen Harry's horse deken meer in

kluinder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:17

Heb zelf ook 4 van deze dekens, 300 gr. Glamour.

Bevallen heel goed. Pasvorm is goed en bij mij wel watedicht en mijn lieverdjes lopen de hele dag buiten.

Kocht er 4 in 1 keer samen met peesbescherm setjes vond het direct een toffe deken. Stond in twijfel om de Donnerwetter te kopen, maar deze kleur was veel gaver en had bijpassende peesbeschermers.

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 17:55

Ik vond het ook een hele mooie deken, maar kan het niet hebben dat mijn paard er drijfnat onder staat.
Wacky kan ook altijd naar buiten als hij wil, en blijft dus ook rustig buiten als het hard regent.
Na meerdere verhalen denk ik dat ik gewoon pech heb gehad.
Zo hoor ik over elk merk wel klachten, terwijl er ook vele mensen zijn die daar wel een goede van hebben.
Ik heb in al die jaren al verschillende dekens van verschillende merken gehad, en had dit nog niet eerder meegemaakt.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:52

[HAR] > [SV]

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:52

Het is inderdaad vervelend als een deken niet waterdicht blijkt te zijn, maar de bedrijven willen dit helaas altijd zelf testen.
Wanneer een ruitersportzaak dan een nieuwe deken mee geeft en de gebruikte waterdicht terug krijgt kan de zaak hier niets meer mee..
Vandaar die procedure..

Werk zelf in een ruitersportzaak en ook wij hadden laatst een klant waarvan de deken niet waterdicht zou zijn, deze is helemaal getest en liet geen water door. In dit geval ging het dus wel om zweet van het paard. Wij krijgen dan dezelfde deken retour en kunnen daarvoor geen nieuwe mee geven..

Hoop dat dit een beetje duidelijk maakt waarom die regeling van tersugsturen is. (bij ons ging dat overigens wel om maximaal een week voor de deken terug is)

De sectolin glamour hebben wij ook verkocht en nog geen klachten gehad, waarschijnlijk heb je net een 'maandagmorgen' deken getroffen. Wel erg netjes hoe agradi het heeft opgelost!

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 15:02

Ze hebben het idd heel netjes opgelost :D
Het voelde in het begin gewoon zo dat ze het niet geloofde en dat mijn paard gewoon had gezweet.
Ik wist 200% zeker dat dat niet het geval was, dus dat vond ik vervelend.
Ik heb nu de HH Thorn en die is 100% waterdicht.
En daar schijnen andere mensen weer last mee te hebben. Dus ja er kan altijd een mislukkeling tussen zitten ;)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:01

de deken kan best 100% waterdicht geweest zijn ,maar slecht ademend

mijn stalhoudster heeft een regendeken waarbij het paard ook op de schouder en heupen nat was
deken is waterdicht maar ademt heel slecht waardoor de deken nat word op de drukplekken

weet ff snel het merk niet.

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:48

Als jij iets koopt in een winkel; en je bent er niet tevreden over dan heb jij een overeenkost met de winkelier; en niet met de fabrikant. Of te wel; in principe is de winkelier degene waar je mee moet onderhandelen. Ze komen er natuurlijk makkelijker vanaf als ze zo'n deken opsturen; kost ze hoogstens een pakketzegeltje, en ze schuiven het risico door. Je staat altijd zwak in zo'n geval; maar eigenlijk moet je ter plekke een nieuwe / andere eisen..... Winkelier moet het daarna maar met de leverancier uitvechten; goede leverancier komt de winkelier tegemoet!

ieniemienie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:32

WWisecracker schreef:
Ze hebben het idd heel netjes opgelost :D
Het voelde in het begin gewoon zo dat ze het niet geloofde en dat mijn paard gewoon had gezweet.
Ik wist 200% zeker dat dat niet het geval was, dus dat vond ik vervelend.
Ik heb nu de HH Thorn en die is 100% waterdicht.
En daar schijnen andere mensen weer last mee te hebben. Dus ja er kan altijd een mislukkeling tussen zitten ;)

Fijn dat het toch nog op is gelost, en deze wel 100% waterdicht is.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 17:20

DIT IS PRECIES HETZELFDE ALS WAAR IK MEE ZIT!
Sinds gisteren merkte ik dat mijn 3dagen oude Sectolin deken 300 grams niet waterdicht was. Vandaag weer nat, dus heb ruitersportzaak opgebeld waar ik hem gekocht heb. Ze willen er graag een test mee doen en als ze zien dat hij idd niet waterdicht is , gaat hij uit het assortiment (en krijg ik mijn geld terug neem ik aan).

Pfoe, toch maar weer voor een bucas ..

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 20:09

CCindy schreef:
DIT IS PRECIES HETZELFDE ALS WAAR IK MEE ZIT!
Sinds gisteren merkte ik dat mijn 3dagen oude Sectolin deken 300 grams niet waterdicht was. Vandaag weer nat, dus heb ruitersportzaak opgebeld waar ik hem gekocht heb. Ze willen er graag een test mee doen en als ze zien dat hij idd niet waterdicht is , gaat hij uit het assortiment (en krijg ik mijn geld terug neem ik aan).

Pfoe, toch maar weer voor een bucas ..

Bij die van mij wilde ze ook een test doen.
Maar dat doen ze dan plaatselijk.
Wat nu als ze net op de plaatsen testen waar hij wel dicht is?!

Gelukkig hebben ze het bij mij alsnog goed opgelost.
Succes iig. ;)

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 21:26

ik ken ook iemand en die heeft van dat merk een 0 grams en die is ook niet waterdicht terwijl die dat wel moet zijn.
Succes ermee

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 09:44

Bij mij weet ik niet, ik denk dat ze het wel overal testen. De eigenaar van de ruitershop doet de test, ik ken hem wel goed dus dat komt wel goed ;)

Ik vraag het hier ook even, al heb ik het al in vele topics gevraagd :O ;
zal ik voor de vervanging van deze sectolin (300 grams)
voor de bucas medium (200-250 grams) of de bucas all-in-one (400-450 grams) gaan? Mijn pony staat 's avonds en 's nachts binnen, waar het natuurlijk niet zo koud is omdat ze daar met 18 paarden staan en dat zijn nogal kacheltjes. Wel een goede stal met open nok, maar het blijft redelijk op temperatuur in de winter. Mijn pony wordt niet geschoren, en daarom ben ik ook bang dat de all-in-one te warm is voor d'r. Maar de ruitersportzaak waar ik de test laat doen heeft alleen de all-in-one, en het is makkelijker en fijner om daar een andere deken te halen. Dan krijg ik mn geld van deze sectolin-deken ook eerder terug.

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 10:09

Ik denk dat het wel kan.
Ik heb mijn paard ook een 400 grams deken opgehad.
MAAR bij mij kan hij wel altijd naar buiten lopen.
Mijn paard staat op een stal met nog 3 andere paarden, elk paard heeft zijn eigen uitgang naar buiten. Dit betekent dus dat er 3 deuren openstaan in de schuur.
Misschien dat dat dan toch verschil maakt.

Aan de andere kant kun je hem er nu wel aan laten wennen.
Bedoel: nu staat hij met een 300 gr. zometeen wordt het vaker nog kouder dus dan zou het met een 400/ 450 gram moeten lukken denk ik.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:20

Ja, alleen kan ik de volgende jaren niet meer wisselen want dan heb ik die 300 grams die er nu opligt niet meer.

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 13:02

CCindy schreef:
Ja, alleen kan ik de volgende jaren niet meer wisselen want dan heb ik die 300 grams die er nu opligt niet meer.

Daar heb je gelijk in.

Maar kun je dan niet sparen voor een nieuw 200, of 300 grams dekentje.
Het is zoiezo wel makkelijk als je er 1 extra hebt (zelf ondervonden nu).