zadel gekocht blijkt scheef

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cleo_

zadel gekocht blijkt scheef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 12:29

Ik heb op 11 augustus 2009 een zadel gekocht omdat mijn andere was gestolen.
Het was een tweedehands zadel die ik compleet heb gekocht met nieuwe beugels en singel voor een bedrag van € 460,00. Dit bij een goede zadelpasser die vooral de duurdere merken verkoopt en ook reparaties heeft en daarbij ook een ruitersportzaak heeft.

Na 3 weken, op 1 september 2009 ben ik erachter gekomen dat dit zadel scheef was en heb gebeld en het zadel op 3 september 2009 naar de ruitersportzaak geweest. Deze concludeerden dat het zadel inderdaad scheef was en dat hij nadat hij op vakantie zou zijn geweest gemaakt zou worden. Meneer ging 2 weken op vakantie. Meneer zou daarna meteen het zadel maken en bellen wanneer het klaar zou zijn.
Ik heb voor de overbrugging een leen - springzadel meegekregen (gekochte zadel was een vhz). Nou prima dan had ik in ieder geval de mogelijkheid om te rijden.
Ermee gereden en het zadel zit als een plank ligt veel te hoog op de schoft en schuift behoorlijk. Maar goed het was maar voor 2 keer in de week voorlopig want ik ging ervan uit dat ik binnen 3 weken mijn zadel terug zou hebben. Dus het rijden dan maar even op een laag pitje.

18 september 2009 is meneer teruggekomen van vakantie. Ik heb meneer gebeld op vrijdag 25 september 2009, hij vertelde mij dat hij met het zadel bezig was. Hij zou bellen wanneer het klaar zou zijn.

Vrijdag 9 oktober 2009 heb ik meneer weer gebeld. Hij was niet aanwezig en ik zou dezelfde dag worden teruggebeld. Dit is nog niet gebeurd.

Maandag 12 oktober 2009 ik ben nog steeds niet teruggebeld. Ik heb naar de zaak gebeld met de mededeling dat ik zou worden teruggebeld, vrijdag al, en dat dit niet is gebeurd. Ik geef aan dat het inmiddels al bijna 6 weken duurt (is dus eigenlijk 7) en dat ik het niet netjes vind dat ik steeds van het kastje naar de muur wordt gestuurd met de mededeling dat ik "wel wordt teruggebeld".
Mevrouw die in de winkel aan het werk was heeft gekeken en het zadel lag (blijkbaar nog steeds) open. Ze dacht dat meneer er niet uit kwam.
Meneer was niet aanwezig, ze zou navraag doen en "morgenvroeg" (vandaag dus) beloofd, BELOOFD! mij terugbellen.

Het is inmiddels alweer half 1 en er is nog steeds niet gebeld.

Ik zit met mijn handen in mijn haar. Moet ik nu weer gaan bellen met de mededeling dat ik niet ben gebeld?? Want ik ben inmiddels in staat om mijn zadel op te halen en naar de concurrent te brengen, te laten maken, en de rekening naar meneer te sturen.
Je kunt er toch van uit gaan dat wanneer je bij een professioneel iemand een zadel koopt (ookal is het een tweedehandse) je hem laat aanmeten, hij toch op zijn minst het zadel voor de verkoop heeft nagekeken op mankementen.

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:34

dit verhaal komt mij heel bekend voor. zelf heb ik dat ook gehad.

na 3 maanden!!! was mijn zadel nog niet klaar, ben ik hem op gaan halen en naar een ander gebracht.
toen heb ik de rekening op de stuurt naar de zadelmakker die mijn zadel zou maken.

gewoon je zadel halen, naar een ander brengen en dan de rekening naar meneer sturen!

Trieske_

Re: zadel gekocht blijkt scheef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:37

langs de winkel gaan en eisen dat je je geld terug krijgt of een ander zadel als het niet binnen 1 week is opgelost....

anders zadel pakken en naar een ander brengen...

Barvrouwke

Ik zal eens vragen hoelaat meneer aanwezig is. Dan sta ik tegen die tijd op de stoep. Kan ik mooi meekijken hoe hij het repareerd.
Klant is koning noemen ze dat :(

shilady

das wel aso inderdaad

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 12:39

Ik weet op het moment dus niet zo goed wat ik moet zeggen aan de telefoon.
Ik ben diep teleurgesteld, boos en verdrietig want ik wil gewoon mijn zadel terug :'(

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:42

ik heb dit probleem ook gehad toen ik erachterkwam
gebelt ze zouden heb repareren zadel gebracht 2 weken later kreeg ik een telefoontje hallo mevrouw helaas wij kunnen u niet meer verder helpen....

mijn vraag was en waarom niet omdat ze falliet waren
ik ben zo boos geworden!
zadel daar gelaten en mijn geld terug geeist heb uit eindelijk 80% van het betaalde bedrag terug gekregen nog niet tevreden maarja meer kon ik ook niet doen

ik hoop dat het nog goed komt

Mvg

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:45

Wat ontzettend vervelend.
Ik heb nu ook mijn zadel weg gebracht om het te laten opvullen.
(denk haast bij de zelfde zadelmaker)

Als hij er niet uit kan komen zou ik een ander goed zadel willen hebben want je hebt het zadel tenslotte bij hem gekocht.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:16

Cleo_ schreef:
Ik weet op het moment dus niet zo goed wat ik moet zeggen aan de telefoon.
Ik ben diep teleurgesteld, boos en verdrietig want ik wil gewoon mijn zadel terug :'(

Ik zou mn geld terug willen en niet dat scheve zadel!
En inderdaad op de stoep gaan staan als 'meneer' weer aanwezig is.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:20

Ik zou hem inderdaad ergens anders heen brengen en de de rekening naar hem sturen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:33

en wat dan als het alsnog niet gemaakt kan worden?? Zit je nog met dat scheve zadel én een nieuwe rekening van een andere zadelmaker.
ik zou m lekker terugbrengen en ergens anders een zadel gaan kopen.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:46

Ik had daar allang al op de stoep gestaan en hem voor de keuze gesteld, of mijn zadel binnen een week klaar hebben (en goed!) of het geld terug, dan koop je wel ergens anders een zadel. Niet blijven wachten, actie ondernemen!

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 15:11

hyppolyte schreef:
Ik had daar allang al op de stoep gestaan en hem voor de keuze gesteld, of mijn zadel binnen een week klaar hebben (en goed!) of het geld terug, dan koop je wel ergens anders een zadel. Niet blijven wachten, actie ondernemen!

je bent wel erg streng voor me :D

ik denk dat ik idd donderdag gewoon langs ga want op deze manier komen we ook niet verder!

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 16:41

nou er is weer nieuws

Heb net gebeld, het zadel is morgenvroeg klaar (hij was hem aan het dichtnaaien)
Nou dan heeft hij niet alleen het zadel genaait maar mij ook eerlijk waar.

Nu kan het ineens wel snel :n

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:43

nou maar hopen dat het niet scheef meer is...

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 18:29

ja dat is waar, als hij niet goed is wil ik gewoon mijn geld terug

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:42

Zou idd wel even na kijken hoe het is gedaan.

Mijn zadel is ook een keer aangepast mee gegeven en heeft die man er een nummer ingeslagen.
Oke misschien ben ik zeikerig maar het is mijn zadel wie the f*ck heeft gevraagt of je ff een nummer in me zweetblad wil meppe.
Waarschijnlijk 1 of andere code voor hem maar goed dat kan me niet schelen ik heb het maar zo gelaten maar al was het een Gloednieuw zadel had ik wel tennis staan trappe...
Ben gewoon zuinig op mijn zadel en vind het dan belachelijk dat zo'n pippo er iets mee gaat doen waar ik niet om heb gevraagt.
Of waarschijnlijk tegen diefstal ofzo maar VRAAG het dan... :+

Dit is nu iets kleins maar vind niet dat je zomaar iets kan doen waar niet om gevraagt is daar betaal ik je toch niet voor...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:56

en, hoe is het afgelopen?

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:08

Ik zou m'n geld terug vragen want een scheef zadel krijg niet recht. Een goede zadelmaker zou dat kunnen beamen, je kan er allerlei aanpassingen aan laten doen maar je merkt het op den duur toch met rijden. Ik zou niet afwachten totdat je wordt teruggebeld want dat gaat voorlopig niet gebeuren denk ik. Meteen langsgaan, neem voor de zekerheid iemand mee en geld terug.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:11

Cleo_ schreef:
nou er is weer nieuws
Heb net gebeld, het zadel is morgenvroeg klaar (hij was hem aan het dichtnaaien)

@Grauwman, dit stukje niet gelezen? Zadel is blijkbaar gemaakt en ze kan het ophalen

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 12:28

Het ging in dit geval om de kussens die scheef zijn, de boom e.d. zijn wel recht!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:50

maar is je zadel dan nu wel goed gemaakt en is alles naar jouw tevredenheid afgehandeld? Hebben ze nog gezegd waarom het zo lang duurde bijvoorbeeld?

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 13:22

Ik ga het zadel vanavond ophalen omdat ik gisteren gewoon moest stagelopen.
Vanavond is er koopavond en heb ik dus wel tijd ;)

Dus jullie horen nog of het helemaal is goedgekomen :)

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:23

@cissy computer liep vast waardoor ik eroverheen gekeken heb :o

@cleo gelukkig maar

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 10:32

Nou ik ben gisteren geweest.

Het zadel was naar mijn mening nog steeds scheef, maar ik moest het proberen en hij zou dinsdag dan wel ff langskomen..

Daar moest ik het dan maar weer mee doen, ik ga morgen rijden dus als hij nog scheef is wil ik mijn geld ECHT terug. Hier kan ik gewoon niet akkoord mee gaan!