2 paarden laden daarvan 1 drachtige

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MelodyT

2 paarden laden daarvan 1 drachtige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 21:08

Even een vraagje omdat ik toch niet helemaal gerust ben..

Mijn merrie is nu dik 5 maanden drachtig,ik breng haar nog steeds uit op wedstrijd.

Nu is een stalgenootje ook wedstrijden gaan rijden en omdat we in dezelfde klasse starten zijn we genoodzaakt met 1 trailer te gaan.

Vandaag geoefend,hebben 10 min rustig langs elkaar gestaan.Hebben aleen niet gereden.
Als ze apart op de trailer staan zijn ze eigenlijk altijd erg rustig.

Nu vraag ik mij af of ze ook zo rustig zullen zijn onderweg samen,volgens mijn staleigenaar nog rustiger.
Dus die vond dat we niet hoefde te oefenen met rijden.

Nu ben ik als de dood dat stress ontzettend slecht is voor het veulen,maar aan de andere kant ze staat nu ook gewoon rustig langs dat paard.
Ik zou natuurlijk niet willen dat ze dr veulen verstoot door zoiets dat is het me niet waard..

cissy

Re: 2 paarden laden daarvan 1 drachtige

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 10:45

de stress van de wedstrijd is toch ook niet negatief voor het veulen? waarom zou de stress van het rijden met de trailer dat wel zijn?
Je zegt dat ze rustig is op de trailer, dan zou ik me niet teveel zorgen maken. Zeker als de paarden elkaar kennen en allebei rustig zijn.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:13

Ik zie het probleem niet. Als de paarden elkaar kennen en beiden probleemloos op de trailer meegaan moet samen al helemaal geen probleem zijn.
Succes met de wedstrijden.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 21:59

Kan toch dat ze elkaar daardoor meer opfokken,beide zijn altijd aleen weggeweest.
Zit er niet op te wachten haar zeiknat van de trailer te halen of nog erger dat ze dr veulen afstoot.

Ze kennen elkaar,lopen samen in de wei maar hebben weleens een meningsverschil wat er meestal in resulteert dat mijn merrie weer erges een kale plek heeft.Normaal gaat het weken goed...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:10

gewoon kort genoeg vastzetten dat ze niet bij elkaar kunnen en dan zou het geen probleem moeten zijn.

Maar als je het niet vertrouwt dan zit er niks anders op dan 2 keer te rijden of met twee trailers of eentje niet op wedstrijd.