verschil in dekens.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lexiepexie

verschil in dekens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 17:47

sorry als het hier niet hoord.

Ik heb een vraagje. Is een regendeken in de winter wel slim?. Behoud het paard dan toch de wintervacht?, of kan je dan beter een winterdeken opdoen?. En weten jullie en goed merk voor een deken dat toch redelijk betaalbaar is en van goede kwaliteit.

Groetjes.

Lexiepexie

Re: verschil in dekens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 17:48

??

Rianne_

Re: verschil in dekens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:50

Zo.. Jij bent ongeduldig. :+
Het paard behoud wel zijn wintervacht inderdaad, maar een regendeken is altijd handig in de winter. :) Als je geen regendeken op hebt en je paard wordt wel nat met z'n wintervacht, duurt het heel lang voordat ie weer droog is.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:56

Ben het wel met Rianne eens maar de namen zeggen het al ...een regendeken is niet te vergelijken met een winterdeken. Als je een flinke wintervacht wilt dan moet je geen winterdeken op doen. Dus wat vind je belangrijker......een droog paard of een wollig paard!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:00

Alleen een dun regendeken is niet voldoende in de winter. Het regendeken zorgt niet echt voor warmte en het paard kan zijn vacht niet overeind zetten. Dus gebruik in de winter een winterdeken of helemaal niks.

LillianJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:01

Gebruik je altijd een deken voor je paard? Heeft hij veel haargroei?
Sowieso als je een deken op doet, dan bestaat er volgens mij wel kans dat je de haargroei wat kan remmen. Als je dat niet wil, zou ik de deken alleen gebruiken als het echt noodzakelijk is. Met een dunne deken kun je dit wel beperken.

Ik heb mijn pony een tijdje gestald waar hij niet kon schuilen, toen heb ik op dagen waarop het erg regenachtig en winderig was hem wel een regendeken op gedaan. Het is niet nodig om bij voorbaat over te stappen op een winterdeken.

Na het rijden heb ik vaak een soort van staldeken gebruikt (na droogwrijven met een handdoek of zo), iets van een halfuurtje, en daarna er weer afgehaald en dan was mn wollige pony weer helemaal droog.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:33

Een regendeken zou ik persoonlijk nooit opleggen voor een hele winter. Je pony kan zijn haren niet meer ophoog zetten en kan het dus koud krijgen. Hoe dik de vacht dan ook is.

Ik zou eerder een licht gevoerde deken kiezen, bijvoorbeeld 100 tot 200 grams.