Nieuwe EU richtlijnen BE???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daffie1986

Nieuwe EU richtlijnen BE???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 10:50

Hallo,

Nu kwam ik bij een zoektoch naar trailers, op marktplaats een advertentie tegen voor een dagcursus E achter B en daar stond het volgende bij: "Wees de Europese richtlijnen voor en haal je E aanvulling voordat het voor iedereen verplicht wordt". Zijn er mensen die hier iets vanaf weten? En wat houden de europese richtlijnen verder in? Ook hadden ze het erover dat het straks duurder wordt? Ik vraag dit omdat ik nu aan het twijfelen ben of ik nu al mijn BE ga doen of pas volgend jaar.

m.v.g. daffie

daffie1986

Re: Nieuwe EU richtlijnen BE???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 11:14

Of is dit gewoon een verzinsel zodat hij meer kan verdienen?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:34

Er leeft ook al een tijdje het idee dat ze een theorie-examen bij het E-rijbewijs gaan invoeren, maar daar is verder ook niets gegrond over terug te vinden..
Zakken in prijs zal sowieso niet zo snel gebeuren, de kans dat het alsmaar duurder wordt is dus wel aanwezig ;) Als je nu het geld en de tijd voor hebt, is er verder weinig reden om het nu niet te doen maar uit te stellen..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:36

Dat roepen ze al jaren!

Ik zal me niks verbazen als het er idd van zal komen. Vind het erg onduidelijk wat wel en niet mag (ik weet het nu wel, maar toch) én gevaarlijk dat mensen zonder ervaring met zo'n ding gaan rijden.

Goedkoper zal het idd niet zo snel worden - daar zou ik iig niet vanuit gaan :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:04

Nou, per 2012 gaat NL ook over op een Europees Rijbewijs, en gaan ze alle regels en eisen meer gelijktrekken in Europa had ik begrepen.

http://www.leren.nl/dossier/rijbewijs/e ... ewijs.html
Citaat:
De regels voor het rijden met een aanhanger worden vereenvoudigd.

Hiermee wordt waarschijnlijk bedoeld dat de huidige regels zoals hier uitgelegd (http://www.bokt.nl/wiki/Rijbewijs_BE ) niet meer van toepassing zullen zijn. Dus dat onhandige gedoe met kilo's en alles.

Ik heb horen waaien dat het vanaf dan voor alle aanhangers vanaf 750 kg, een BE-rijbewijs verplicht is. Maar ik kan daar geen concrete bron voor vinden op het moment :) Dus dat is een aanname.