Vlakbij de hoofdingang waren er veel kitesurfers. Mijn paard is daar niet bang voor, zeker niet als ze in het water bezig zijn. Een op het strand liggende kite is wel wat spannend maar verder dan wat gespannen kijken gebeurt er niet. Om haar nog wat kite-makker te maken vroeg ik aan de surfer of ik haar even rustig mocht laten kijken en dat was geen probleem. We stonden dus rustig naast de kite toen er ineens 4 kleine keffende hondjes naar de achterbenen van mijn paard vliegen. Paard schrikt daar toch wel van en probeert ze te ontwijken. Ik stap dus maar verder en wordt achtervolgd door die pantoffels... Baas doet niets en loopt gewoon door....
Na een meter of 10 ben ik die hondjes toch wel zat en doe wat altijd goed werkt...ik draai mijn paard om en ga op de hondjes af.
Hondjes gaan inderdaad weg en ineens heeft de baas wel oog voor haar honden... Ze begint natuurlijk te schreeuwen dat ik niet normaal bezig ben en of ik wel goed bij mijn hoofd ben etc.. Ik zeg doodkalm dat het hondjes achter het paard aan geen probleem is, waarom andersom dan wel?
Ineens konden de honden wel naar haar toe geroepen worden en aangelijnd.Ik had heel veel medestanders op het strand. De kitesurfers vertelden die mevrouw al dat ik toch eigenlijk wel gelijk had en later bij de strandopgang kreeg ik ook al complimenten
Kreeg ook nog een compliment dat ik zo goed kon rijden!Maar ik begrijp niet dat mensen het normaal vinden dat hun hond zomaar achter een paard aan gaat en naar zijn benen mag happen. Dat is uiteindelijk gevaarlijk voor het paard, de ruiter en ook de hond zelf. Overigens moeten de honden bij ons op het strand eigenlijk altijd aangelijnd.
Meer mensen met dit soort problemen?
.

.
Maargoed, die hond kan er verder ook weinig aan doen. 

Ben ik lekker in galop kan je ineens flink op de rem omdat er een heel gezin met hond op het ruiterpad aan het banjeren is! En dan nog gepikeerd zijn dat je daar aan het rijden bent! Ga lekker lopen op de wandelpaden zou ik zeggen...