mag ik vragen waarom je je in dit topic een beetje opsteld alsof je je ouders bent terwijl er op je profiel staat dat je 13 ben en in je HAW topic staat dat je 13 ben? of vat ik het iets verkeerd op? (niet aanvallend bedoeld hoor, gewoon een vraag

)
maar ik denk dat het wel kan, mits je eerst goed spaart zodat je al aardig wat geld achter heb liggen voor het geval het echt nodig is (plotselinge da kosten). en je moet kijken wat voor vakanties je heb; mijn ouders hebben een boot die ook veel geld kost maandelijks, maar als je elk jaar een peper dure vakantie naar amerika heb kan ik me voorstellen dat je ouders het niet kunnen betalen

reken het eens uit, hoeveel het per maand gemiddeld kost, wat het vaste maandelijkse bedrag is, of je ouders dat echt kunnen betalen. wees eerlijk, als je het krap aan red kan je het eigenlijk niet betalen, er komen altijd wel extra kosten bij. maak een planner waarin je je tijd nuttig inplant, want je pony wordt er ook niet zo happy van als je plotseling een paar dagen niet kan komen omdat je 'opeens' zoveel huiswerk heb. laat zien dat je het echt graag wilt en steek er veel tijd in, tijd die je dan bij je pony zou doorbrengen.
ik loop hier zelf ook tegen aan, en ik accepteer het dat het gewoon (nog) niet kan. ooit koop ik toch wel een eigen paard, of dat nou in 2010 is of in 2050