vragen formulieren knhs, help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

diesel_

vragen formulieren knhs, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 15:27

oke, ik wil de formulieren invullen voor startkaart aanvraag etc.

Nu bij Levensnummer heb ik maar 9 hokjes, terwijl t levensnummer in het paspoort bestaat uit 16 cijfers. Gewoon de 16 cijfers dus invullen neem ik aan?

Ingeschreven bij stamboek: geen idee? Ik heb gewoon een paspoort van de KNHS, verder niet bij een stamboek. KNHS invullen dan?

Indicatie paard/pony (p=paard, PAB = pony cat AB, PC = pony cat c etc)
Ik start met een B pony tussen de paarden. PAB invullen dan?

Hoogte: zelf gemeten 1,25 maar dus niet officieel, open laten of wel invullen? Het doet er toch niet toe omdat ik bij de paarden start.
Datum laatste meting: Nvt invullen?

Aftekening paard/pony volgens gebruike afkortingen in de Nederlandse taal: Ik heb geen idee hoe ik dit moet invullen.
Ik zal even 2 foto's in link zetten, wat vul ik in?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OEWIUNVR.jpg (2 witte voeten, eventueel zwart van voor?)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3KCJDJNW.jpg (zijn bles)

Heel erg bedankt voor de hulp!!!

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:49

diesel_ schreef:
oke, ik wil de formulieren invullen voor startkaart aanvraag etc.

Nu bij Levensnummer heb ik maar 9 hokjes, terwijl t levensnummer in het paspoort bestaat uit 16 cijfers. Gewoon de 16 cijfers dus invullen neem ik aan?gewoon de 16 cijfers invullen

Ingeschreven bij stamboek: geen idee? Ik heb gewoon een paspoort van de KNHS, verder niet bij een stamboek. KNHS invullen dan?open laten

Indicatie paard/pony (p=paard, PAB = pony cat AB, PC = pony cat c etc)
Ik start met een B pony tussen de paarden. PAB invullen dan?geen idee vraag gewoon na bij je club

Hoogte: zelf gemeten 1,25 maar dus niet officieel, open laten of wel invullen? Het doet er toch niet toe omdat ik bij de paarden start.
Datum laatste meting: Nvt invullen? gewoon de hoogte invullen maar de laatste meting open laten

Aftekening paard/pony volgens gebruike afkortingen in de Nederlandse taal: Ik heb geen idee hoe ik dit moet invullen.
Ik zal even 2 foto's in link zetten, wat vul ik in? kopier het blad met de aftekeningen uit je paspoort en schrijf op zie bijlage

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OEWIUNVR.jpg (2 witte voeten, eventueel zwart van voor?)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3KCJDJNW.jpg (zijn bles)

Heel erg bedankt voor de hulp!!!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:50

Levensnummer is iets anders dan het transpondernummer (wat wel 16 cijfers is ;) ) bepaalde rassen hebben een levensnummer zoals haflinger: HFK.051 bijvoorbeeld. Sommige rassen hebben dat niet. Geen levensnummer? NIets invullen.

Geen paspoort is geen paspoort :) (Gaat wederom over paspoort van een bepaald ras). Je moet alleen wel een paspoort met entingen kunnen overhandigen als je gaat starten, anders mag je niet starten.

Ik heb geloof ik alleen de schofthoogte ingevuld, hoe hoog je pony is (dus wat voor categorie) maakt niet uit als je tussen de paarden start, is alleen van belang als je pony ruiter bent.

Als je met een pony tussen de paarden start (en dus boven de 18 bent) hoef je je pony niet te laten meten. Gewoon 1,25 invullen.

Zit er in je paspoort geen vel met aftekeningen? Zou het daar van overschrijven.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 16:27

bedankt voor de antwoorden!!

Ik heb wel een paspoort, maar gewoon van de KNHS, daar staan ook de entingen in, maar dus niet van een stamboek ofzo.
Klopt dat levensnummer anders is dan transpondernummer, maar levensnummer is bij mij ook 16 cijfers.

Aftekeningen staan niet ingevuld op het paspoort, was toen niet belangrijk meen ik dat de dierenarts zij die hem kwam chippen.

Marieke_K

Re: vragen formulieren knhs, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:32

@Diesel_: dan gewoon die 16 cijfers invullen. En wat betreft de aftekeningen, ik zou het als volgt invullen:

Bles: vanuit kol smalle bles naar beneden. Kleine sneb.
Benen: RA half witbn / LA halfwitbn
RV / LV: half zwartbn

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 16:45

dankjewel marieke! top !!

Bij indicatie weten ze t bij de club ook niet echt. Ik vul denk maar gewoon PAB in (b pony dus) en doe er wel een extra briefje bij dat ik tussen de paarden start omdat ik 21 ben. Dan snappen ze t vast wel.

Nibbit

Re: vragen formulieren knhs, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:49

Aftekeningen hoef je niet meer in te vullen, die komen nl niet meer op de startkaart te staan.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:16

diesel_ schreef:
dankjewel marieke! top !!

Bij indicatie weten ze t bij de club ook niet echt. Ik vul denk maar gewoon PAB in (b pony dus) en doe er wel een extra briefje bij dat ik tussen de paarden start omdat ik 21 ben. Dan snappen ze t vast wel.

Gewoon B pony invullen (ik heb D/E pony ingevuld toendertijd). Ze zien vanzelf dat je te oud bent (aan je eigen gegevens) om tussen de pony's te starten :D

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 17:24

dankjewel :D ik word al zenuwachtig van de papieren, en ik moet nog beginnen :P