okee, danku!! ik vrees dat ik dan toch mijn kuiten zal moeten tonen...
Cherr
Geplaatst: 11-10-09 21:28
Ik denk dat je naar een winkel moet gaan en moet passen.. Dat moet ik binnenkort ook gaan doen want als ze je maat niet hebben moeten ze ze voor je laten maken.. En dan kost het tijd en meer geld...
Je kan ze het beste laten aanmeten in een goede ruitersportzaak. Zij kunnen je dan informeren of je wellicht een standaarmaat hebt of dat het maatwerk moet worden. Als het lerzen laarzen betreft tenminste... anders kun je met gewoon passen er ook uit komen.
Je kunt op veel sites ook zien hoe je je maat moet aanmeten. Maar ik adviseer je zoals al eerder genoemd, om het in een winkel te laten meten. Dan weet je het precies.
Maar je moet de omtrek van je kuit weten, je voetmaat en de lengte van je kuit.
Rij je altijd met kniekousen, aantrekken over je rijbroek en (liefst door iemand anders) opmeten. Onthoud daarbij dat je kuiten 's morgens slanker zijn als 's middags/'s avonds: laatste maat is feitelijk de maat die je het beste kan aanhouden.
Blijkt dit 36 te zijn, dan moet je zeker niet heel veel ruimer nemen: leer zet uit (iets) dus als je kuiten niet boven 36 uitkomen, dan zou ik gewoon maat 36 nemen.
Voetmaat in centimeters, breedte onder de bal van je voet, hoogtemaat (tot in de knieholte) achterlangs gemeten. Omtrek van je been net onder je knie. Totaalplaatje geeft de laars die je moet hebben. Reken 1-2 centimeter schachthoogte die nog in zal zakken erbij in geval van leren laarzen.