Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Het klopt meestal wel aardig.
) en op de heide was het ook niet echt goed toeven op zo'n lege vlakte.
en uiteindelijk droog je toch wel weer op. Maarja wij hebben dan ook geen binnenbak dus beweging geven = buiten = nat als het regent, ben niet anders gewend 
)

Verder heb ik een jas aan en een helm op m'n hoofd, en de keren dat ik doorweekt thuis ben gekomen heb ik altijd nog een warme douche enzo. Een beetje regen is niet erg. Paard kan er ook prima tegen. Regen en wind is wat minder. Onweer ook. Wanneer het regent + hard waait, of er onweer dreigt, rijd ik liever niet, waarom zou je het op gaan zoeken. Desnoods wacht je tot het weer voorbij is, of ga je de volgende dag want 't peerd moet beweging, anders groeit hij dicht. Omkeren en gauw terug naar huis is met mijn paard een heel slecht idee, dan maak ik liever het rondje af, ook al ben ik dan langer onderweg. En met een beetje tempo wel, laat 'm maar lekker doordraven. Maar eigenlijk zorg ik er in principe voor dat ik niet in heel slecht weer terechtkom met m'n paard. 

Eerst flink regenen, m'n paard kreeg
dus in een drafje teruggehobbeld,
Onweer vind ik wat minder. Als het erg dreigt, ga ik sowieso niet naar buiten. Als ik buiten ben probeer ik zo snel mogelijk naar huis te rijden en anders ergens te schuilen. Heb weleens aan mensen gevraagd of ik even in de loods mocht schuilen. Die vonden dat geen probleem, hadden het zelfs liever dan dat ik door het slechte weer naar huis ging rijden.