Regen en/of onweer op buitenrit.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linsey_X

Regen en/of onweer op buitenrit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 22:49

Wat doe jy als je aan het buitenrijden bent en het heel hard gaat regenen of gaat onweren.
Vanmiddag was ik aan het rijden en het ging heel hard regenen. Dus ik was met me pony onder een treurwilg gaan staan. (zat ene openplek in het midden). Gelukkig onweerde het niet anders was ik niet onder die boom gaan staan. dan was ik de woonwijk in gegaan aan de andere kant van het water.

toot

Re: Regen en/of onweer op buitenrit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:51

ik draaf naar huis en het is goed voor de benen op het harde en ik ben snel thuis:P

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 22:53

Ik was dus vanmiddag nog best ver van huis :P

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:58

Als het niet heeel hard regent dan rij ik gewoon door. Als het gaat onweren ga ik wel zo snel mogelijk terug. Maar wel in een zo rustig mogelijk tempo anders wordt mijn paard alleen maar meer onrustig. Ik heb gelukkig nog maar 1 keer echt een verschrikkelijke rit meegemaakt, het was toen al een tijdje erg benauwd en opeens sloeg het noodweer toe, terwijl ik best ver van stal was. Kon toen eigenlijk niks anders doen dan weer omkeren en naar huis gaan :+
En je kan altijd van te voren op buienradar kijken :D Het klopt meestal wel aardig.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 23:00

Regen is vervelend, maar niet pre sé gevaarlijk. Onweer vind ik veel erger.

Op vakantie op de Veluwe kwam ik ook eens in een onweersstorm terecht. Dat kan ik gewoon niet goed doen: tussen de bomen niet, want bij een inslag werkt de bast van de boom als een soort granaat (en bomen zijn hóóg ;) ) en op de heide was het ook niet echt goed toeven op zo'n lege vlakte.

Was blij dat ik weer op stal was!

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 23:02

Vorige keer keek ik op buienradar en er stond kwart voor 2 regen maar het regende al om 12uur :P

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 14:56

Bij regen hebben wij zoiets van "jammer dan!" je zit nou eenmaal op je paard :P en uiteindelijk droog je toch wel weer op. Maarja wij hebben dan ook geen binnenbak dus beweging geven = buiten = nat als het regent, ben niet anders gewend ;)

Als er dreiging van onweer is blijven wij meestal in de bak rijden zodat als het misgaat de paarden snel naar stal kunnen, als het op buitenrit gaat onweren keren we om en gaan we terug naar huis, maar niet overhaast, hoogstens in een drafje. (er zijn geen brede bermen in de buurt dus veel meer kunnen we ook niet doen ;) )

Mja in de polder hier is onweer wel eng hoor, want regelmatig slaat de bliksem in een koe ofzo,,, heel triest als dat gebeurt ;(

loekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:44

Van regen smelt je niet, dus dan rij ik gewoon door. Al is het moment dat de regen je laars inloopt en je gaat soppen altijd een vreselijk moment ;)

Onweer heb ik gelukkig buiten niet meegemaakt. Bij de eerste signalen zorg ik dat ik zo snel mogelijk thuis kom.

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:21

wij hebben het dit jaar op de veluwe gehad, de eerste dag plensbuien en veel onweer. terug naar huis was dus geen optie, we waren midden in het bos dus dat hield een beetje regen tegen, maar na 5 onweersbuien was ik echt verschrikkelijk nat.
Leuk is anders, maar de paarden waren niet anders dan anders.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 22:59

Als het gaat regenen rijd ik gewoon door. We zijn niet van suiker :+
Onweer ga ik wel richting huis gelijk, maar ik ga er niet hard voor draven ofzo.
Was wel eens aan het wandelen toen het begon te regenen en onweren, en ben gewoon richting huis gegaan. Pony ging er helemaal scheef van lopen :+

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:00

uhh regenjas???

Helmpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:05

Regen vind ik niet erg maak dan gewoon de ronde af, alleen als het gaat stortregenen ga ik via de k
ortste weg naar stal. Onweer is vervelender, ga dan direct naar stal maar wel op een beheerste manier. Kijk ook vaak op buienradar.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:11

Ik rij lekker door, met onweer zou ik misschien ergens schuilen als het zou kunnen..
Anders zou ik toch zo snel mogelijk terug gaan :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:35

Wanneer ik regen verwacht doe ik mijn rainlegs aan :Y) Verder heb ik een jas aan en een helm op m'n hoofd, en de keren dat ik doorweekt thuis ben gekomen heb ik altijd nog een warme douche enzo. Een beetje regen is niet erg. Paard kan er ook prima tegen. Regen en wind is wat minder. Onweer ook. Wanneer het regent + hard waait, of er onweer dreigt, rijd ik liever niet, waarom zou je het op gaan zoeken. Desnoods wacht je tot het weer voorbij is, of ga je de volgende dag want 't peerd moet beweging, anders groeit hij dicht. Omkeren en gauw terug naar huis is met mijn paard een heel slecht idee, dan maak ik liever het rondje af, ook al ben ik dan langer onderweg. En met een beetje tempo wel, laat 'm maar lekker doordraven. Maar eigenlijk zorg ik er in principe voor dat ik niet in heel slecht weer terechtkom met m'n paard.
Laatst bijgewerkt door Koper op 12-10-09 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:40

Ik was dan wel niet buiten, maar in de buitenbak...maar toch bij regen ga ik gewoon door, dan stap ik ook nog gewoon op als het al regent. Bij mijn vorige paard heb ik ook wel eens echt in de regen een flinke buitenrit gemaakt, was wel verfrissend :)

Bij onweer vind ik het spannender, dit ook omdat ik het zelf eng vind, waardoor het paard dus ook raar gaat doen (logischerwijs), vandeweek werd ze bij de eerste twee donders erg snel in de buitenbak, was nog niet lang bezig dus heb maar even binnen gewacht totdat de bui over was.

Met onweer en buitenrijden, dat heb ik in het verleden een keer meegemaakt, dat vond ik doodeng, het spookte echt en moest door een bos / bosrand om thuis te komen. Was heeeeeel blij dat ik thuis was en dat ik een heel braaf paard had.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:16

Met onweer ga ik gelijk naar huis, en stop ik met rijden. Paardje wordt dan sowieso onrustig, omdat ze het niet fijn vindt.
Met regen rijd ik wel gewoon door. Maar mijn paard vindt regen niet prettig en gaat dan allemaal lopen draaien :+
Ze wil het liefst met haar kont tegen de regen in lopen.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:20

Dit had ik zaterdag nog! Zat er nét op, was bijna in het bos toen het weer toesloeg := Eerst flink regenen, m'n paard kreeg
opeens een 'draaiziekte' (geintje hoor, hij draaide om om terug te gaan) maar baasje blijft je sturen dus vond dat ik nog even
door ging, toen begon het écht hard te plenzen, gevolgd door enkele donderslagen, pfff! :wow: dus in een drafje teruggehobbeld,
jammer was dat! :j

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:21

Bij regen rijd ik gewoon door en als het hard regent ga ik via de kortste weg naar huis. Als er onweer op komst is ga ik niet rijden, het is 1 keer voorgekomen dat ik onderweg onweer had en toen ben ik bij een boer gaan schuilen. (dat bood die boer zelf aan ;) )

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:31

Regen maakt me niet zoveel uit. Als ik weer thuis ben trek ik wel droge kleren aan en dan is er niets meer aan de hand. ;) Onweer vind ik wat minder. Als het erg dreigt, ga ik sowieso niet naar buiten. Als ik buiten ben probeer ik zo snel mogelijk naar huis te rijden en anders ergens te schuilen. Heb weleens aan mensen gevraagd of ik even in de loods mocht schuilen. Die vonden dat geen probleem, hadden het zelfs liever dan dat ik door het slechte weer naar huis ging rijden. :)

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:19

Met regen rijd ik gewoon door , ookal is het een plensbij xD
Maar bij onweer ga ik heel snel terug ;)