In het verleden heb ik angstige momenten meegemaakt met paarden in de trailer...
Wie herkent dit?
Ik heb een paardje gehad dat zich steeds liet vallen in de trailer... Mijn moeders vriend reed dan en mijn moeder en ik waren ervan overtuigd dat hij te hard door de bocht reed!!!
Toen is mijn moeder maar een keer gaan rijden, stapvoets, en het gebeurde weer... Mijn hart schoot elke keer weer in me keel...
Ook is er een keer een paard, in de trailer over de stangen heen gesprongen, en stond in de kabine waar een mens in past... De brandweer heeft hierbij geholpen om het paard eruit te krijgen
Sindsdien ben ik heel erg angstig wanneer er een paard in de trailer staat... Als hij maar even stampt met zijn hoeven zit mijn hart al in me keel...
Bij mij op stal mag je geen lessen van buitenaf nemen... Maar ik wil erg graag lessen grondwerk a la marijke de jong volgen... Het is 6 minuten rijden met de trailer, en ongeveer 20 minuten lopen over een best drukke weg (dit is dus geen optie)...
Nu mag ik mijn opa zijn [veewagen/ bus] (ik weet niet precies hoe het heet) lenen, hierin mag je rijden zonder trailer-rijbewijs...
Ik wil er op zijn minst 1 keer in de 2 weken naartoe... Maar niemand ziet het zitten om vanaf Den Haag, naar Voorschoten (trailer ophalen), naar Delft, naar les, naar Voorschoten, naar Den Haag te rijden...
Ok daar kan ik inkomen
Maar ik wil zo graag deze lessen met mijn paardje volgen!!! Nu zit er niets anders op dan zelf te gaan rijden...
Ik moet gewoon doorbijten, want in de toekomst is het gewoon ook handig dat je je eigen paard kan vervoeren, zonder van iemand afhankelijk te zijn...
Ik ga binnenkort wat ritjes met de bus maken zonder paard erin... Ik moet me er echt overheen zetten, maar steeds zit me hart weer in me keel...
Daarbij zal ik voorlopig ervoor kiezen om iemand met mij mee te laten rijden, voor het geval dat er wat gebeurt...
.
... Vreselijk!!!