Mijn haflinger wordt in de winter een echte teddybeer, maar ik rij nu veel meer als vorige winter (ze is nu van mij en staat op een stal met een goede bak) en zweet ze enorm. Ze heeft nu al best wel een vachtje. Had vrijdag springles en na 30 min. was ze al zeik en zeik nat (terwijl ik nog niet echt heel veel had gedaan). Ik wil haar dus graag laten scheren. Eerst dacht ik aan zo'n race streep maar aangezien ze vooral onder het zadel en aan de boven kant van haar hals zweet heeft dat niet heel veel nut. Maar mijn vraag is dan: moet ik haar helemaal scheren? Ze staat 's ochtens een paar uur in de paddock/wei, 's middags rij ik en staat ze meestal nog even in de paddock. Is het dan niet te koud voor haar als ik haar benen scheer? En wat voor een deken moet ik er opleggen? (hals is dus dan ook kaal)
Groetjes Eline

gaat prima! Ligt eraan hoe warm het in de stal is maar anders als het niet te koud is is een 300 gram wel genoeg, als het koeler natuurlijk wat meer!
Ik scheer hem ook omdat zeker met het rijden van wedstrijden in een binnenbak hij het enorm warm krijgt.