rijden in leren broek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

isolde2

rijden in leren broek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 17:08

wie heeft ervaring in het rijden in een leren broek? Ik heb het zelf een keer gedaan (alleen stappen en draven) en ik zal heerlijk vast in het zadel.
Ervaar je ook nadelen?

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:17

ik heb ook alleen maar lerenbroeken en ik vind ze veel fijner rijden! :D ja hebt idd meer grip in het zadel ;)
het eenigste nadeel is dat ze veel duurdre zijn dan gewoon rijbroeken...
ik heb 1 tip voor je als je een leren rijbroek hebt! als je hem gaat wassen doe dan de broek binnenste buiten dat is beter voor het leer!:)

Marije__

Re: rijden in leren broek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:18

een leren broek!
voor motorrijden wist ik..
maar voor paardrijden :D
nog nooit gezien/van gehoord,
lijkt me indd wel fijner voor de grip

maar verkopenz e die ook gewoon in de ruiter winkels?

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:22

Een broek met leren zitvlak bedoel je ? Ik moest zo lachen om de titel, wie rijd er nou in een leren broek ? Maar dat zal je vast niet bedoelen.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:22

manutjuh, zelfde als jou moest ik ook eerst even lachen..
maar denk echt dat ze het over een echt leren broek heeft?

isolde2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 11:27

dank je voor de reacties. En de tip over het wassen. Ik heb de broek niet gekocht in een ruiterwinkel maar in een motorzaak. Het is een relatief dunne leren broek die ik in de zomer ook op de motor draag. In mijn omgeving zie ik weinig mensen een leren broek dragen; soms wel een broek met een leren zitvlak.
Eline, jij rijdt alleen maar in leren broeken. Hoe vaak was jij die dan? Van wassen worden ze meestal niet beter. Na de was moet je ze weer helemaal invetten en soepel maken.
Wat voor middel gebruik je daarvoor?
En wat draag jij er dan bij: laarzen of chaps? of ....?

Shazza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:56

rijden in een leren broek??? Ga je dan niet ontzettend zweten?? Ik rij wel in een rijbroek met (kunst) leren zitvlak en dat bevalt goed. Behalve met opstijgen want dan krijg ik mijn been bijna niet hoog genoeg voor de beugel... LOL

SemdeLorijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:35

Ik zelf heb er ook een van Harry's horse, erg fijn, gaat supper lang mee en zit heerlijk :(:).

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 18:39

isolde2 schreef:
dank je voor de reacties. En de tip over het wassen. Ik heb de broek niet gekocht in een ruiterwinkel maar in een motorzaak. Het is een relatief dunne leren broek die ik in de zomer ook op de motor draag. In mijn omgeving zie ik weinig mensen een leren broek dragen; soms wel een broek met een leren zitvlak.
Eline, jij rijdt alleen maar in leren broeken. Hoe vaak was jij die dan? Van wassen worden ze meestal niet beter. Na de was moet je ze weer helemaal invetten en soepel maken.
Wat voor middel gebruik je daarvoor?
En wat draag jij er dan bij: laarzen of chaps? of ....?

ik heb er een met leren zitvlakte en was hem om 2-3 dagen ongeveer! maar die leren zitvlaktes kan je gewoon wassen in de wasmachiene en die worden dan zo schoon ;) en ik draag chaps wil laarzen :D

iiloonaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 18:55

Lijkt me heel apart, een leren broek. Lijkt mij dat je er heel erg in gaat zweten en dat het dan gaat plakken enzo..

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 19:00

Is dat niet heel stijf? Lijkt me totaal niet fijn zitten. Een leren zitvlak daarentegen is wel fijn.

Dorien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:25

Ze rijden idd heel erg fijn!

isolde2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 22:35

ik rijd niet vaak in een complete leren broek. De keren dat ik het gedaan heb was het niet plakkerig terwijl het toch juli was en ik buiten reed.
Ik voelde me erg vast in het zadel zitten mede doordat ook de bovenbenen als het ware aan het zadel vast zaten. Ik vind het wat macho om in leer te rijden maar die keren dat ik het deed was het wel lekker en met het soepele leer had ik geen gevoel van strak zitten etc.
een gewone rijbroek met leren zitvlak is denk ik als een goed alternatief.
Ik ben benieuwd of er lezers zijn die wel eens in een compleet leren broek rijden. De cowboys in vroeger tijden hadden toch ook veel leer om zich heen.