De winter in.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

De winter in.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 14:01

Omdat de winter weer op komst is en het grauwe weer reeds is aangekomen ben ik opzoek naar tips! Ik rijd wekelijks buiten maar echt 'buitenrijkleding' heb ik niet. Wat is een echte must-have voor in de winter?

Brandt maar los!

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:50

Wat altijd erg handig is is een waterdichte jas. Verder is het maar net wat je zelf fijn vind..

plientjedres

Re: De winter in.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:51

een fluoriceerende uitrijdeken, veel lichtjes, een lekkere warme wint en water dichte jas, rainlegs.
tja ik denk dat je hier wel eeen eindje mee komt.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:33

handschoenen :D Houd je lekkere warme handen!
En je hebt dikke laarzen/winterlaarzen. Ook erg lekker warm!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:13

Je hebt ook thermo handschoenen, dat lijkt me heerlijk in de winter!
En een goede dikke sjaal.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:18

Ik rij dagelijks buiten en ik heb in bij extreme kou vaak lagen aan. Dus een hemdje met daarover een truitje met lange mouwen en dan nog een trui of jas (of beide :P ). Verder zijn handschoenen erg aan te raden en dikke sokken! Dit jaar ga ik ook afzien aangezien mijn heerlijk met bont gevoerde laarzen helaas overleden zijn.. -O-

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 09:22

Ik heb ook regelmatig een "te" grote maillot aan onder mijn (rij)broek als het echt heel koud is.

SWP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 09:32

Ja inderdaad, lekker veel laagjes over elkaar aan doen, houdt lekker warm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 09:33

Naast veel laagjes ook een waterdichte jas en rijbroek. Thermobroek of regenchaps bijvoorbeeld. Warme laarzen en handschoenen.

S'winters rij ik ook vrij snel met een reflecterend vestje, ook overdag. Met mist of plotselinge regen/sneeuw ben je niet altijd goed te zien.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 09:33

Hou de aanbiedingen goed in de gaten, Kruidvat, Lidl en Aldi bieden regelmatig thermo onderkleding aan, ideaal!!!

Verder vind ik een winddichte en waterdichte jas echt een must!
Uitrijdeken voor je paardje als je scheert.

Verder alle dingen die hierboven ook vermeld zijn.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 09:45

Ik heb 's winters een thermobroek onder mijn rijbroek, heel dun maar werkt ontzettend goed.
Ook inderdaad handschoenen, goede jas en een lekkere fleece of koltrui onder de jas en een shirt met lange mouw of thermoshirt daaronder! Dikke sokken mogen natuurlijk ook niet ontbreken, zo kom ik iedere winter lekker door! :j

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 09:47

ik heb vaak hardloopkleding eronder aan, lekker dun, warmt snel op. en verder goede warme laarzen en idd laagjes. ik heb een motorwindjack over mijn spullen heen; gegarandeert wind en waterproof. uiteindelijk is bij mij looks, ondergeschikt aan nut.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 10:07

Mijn 'wapens' tegen de winter:

voor hevige regen:
Afbeelding
Kun je ook mee rijden.

Daarvoor had ik altijd regenjas + rainlegs:
Afbeelding
maar is natuurlijk veel minder stoer dan zo'n bruine regenjas :D

Verder heb ik een dikke winterjas van mountain horse, waarbij er een fleecevest in en uit geritst kan worden. Die dingen zijn zó geweldig warm!

En thermoboots, hoewel ik daar altijd zweetpoten in krijg wat dan ook weer koud wordt doordat je voeten nat zijn ^)

Dan natuurlijk nog de mallots, leggings, desnoods pyamabroek onder rijbroek :D

En niet te vergeten een thermo overbroek, die je over je rijbroek heen aantrekt.

Verder heb ik nog een gele versie van deze:
Afbeelding

en reflectiespeelgoed voor mijn ezeltje:
Afbeelding

lampje op zijn neus en op mijn cap en een rode in de staart :Y)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 10:11

Afbeelding

Écht een must have.
Komt niks door. Geen regen geen wind helemaal niks! :j
En zelfs na een dikke storm, is er nog geen druppeltje doorheen :D

Enige nadeel is dat alles wat je in je zakken van je jas hebt zitten wél nat worden! ;)

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 10:12

Arabesk schreef:
Mijn 'wapens' tegen de winter:

voor hevige regen:
Afbeelding
Kun je ook mee rijden.

en reflectiespeelgoed voor mijn ezeltje:
Afbeelding

lampje op zijn neus en op mijn cap en een rode in de staart :Y)

Ships, mijn regenjas zit nog steeds in de verhuisdoos op zolder... :o

Ezeltje had er geen zin in haha!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:35

rainleggs en goed ewaterdichte jas en handschoenen.
ik zelf heb veel laagjes aan.
en een thermobroek als het echt kouder weer is. anders krijg ik plekken op mijn bovenbenen.

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:45

ik doe altijd een legging en thermolaarzen aan, ik heb nu ook zon coltruitje van PK gescoord :P waarover ik nog een lekker vest kan doen en een dikke jas! uiteraard heb ik ook gevoerde handschoenen :P

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:17

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:59

Iets dikkere sokken in mijn rijschoenen, thermobroek onder mijn rijbroek (zo'n ski-broek zeg maar) en de goedkoopste wollen handschoentjes (one size fits all). Verder draag ik daarbij kleding in laagjes, warme sjaal en een ski-jack. Zo'n jas is waterdicht, en heeft precies een mooie lengte om mee te rijden maar is veel goedkoper als een waxjas of speciale winter-rij jas die je bij de ruiterspeciaal zaak kunt kopen. Tijdens het poetsen en rijden krijg je het vaak al zo warm dat de sjaal en jas snel uit/af gaan. Speciale thermo rijkleding vind ik zonde van het geld, ik heb het met rijden in de winter nog nooit koud gehad.

elsjevdw1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:07

ik zorg altijd dat mijn voeten en handen warm zijn dan blijft de rest ook wel warm!!

waterdichte schoenen en dichte jas raad ik zeker aan!!!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:22

Ik ben al twee winters waanzinnig blij geweest met de lange neopreen chaps van Kitt. Neopreen is de stof waar o.a. duikpakken van worden gemaakt. De chaps zijn er in verschillende maten en kleuren (ook zwart).

Ik heb snel last van koude benen, dus iets wat goed isoleert is erg prettig. Dat doen deze chaps perfect. Wanneer het regent, word je wel nat, maar niet koud. Ze zijn makkelijk wasbaar en lekker soepel ik draag ze dan ook tussen eind oktober en half maart dagelijks.

Kleine impressie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-INN7IKIN.jpg

Ik heb niet snel last van koude handen, dus dunne katoenen handschoenen (3 euro bij Decathlon) zijn voor mij voldoende. Die mik ik gewoon weg na 1 winter, dan zijn ze versleten.

Qua jas: ik heb een oud ski-jack, dat zit erg fijn en is warm en winddicht genoeg. Waterdicht is 'ie inmiddels niet echt meer, dat komt wel weer bij een volgende jas. Thermoshirtjes zijn wel fijn als het echt koud is + coltruitje. Dat scheelt weer een sjaal om doen.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:24

Ik was laatst met mn vader bij een outdoor winkel, daar hadden ze compressen ofzo, die je in je schoenen kan doen en die je voeten/tenen warm houden..

Nou ideaal!!! aangezien ik altijd steenkoude poten heb in de winter helemaal op stal.. :=

Die had je trouwens ook voor je jaszakken/broekzakken etc.

KC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:49

Hmmm, regenjassen ( op moment Moutain horse ) Leren rijbroek, heerlijk warm en erg lang waterdicht. Lange lederen chaps, goed onderhouden altijd waterdicht. Meerdere lagen sokken en maatje grotere schoenen. Laagjes kleding, met als laatste bodywarmer en regenjas ( tot over je kont anders heb je een nat kruis ;) ) En thermo ondergoed, 1 keer wat meer investeren en hele winter lekker warm buiten rijden met wind en weer :D

LotteElf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:07

Oef, warme kleding XD. Voor in de echte winter (wanneer 't niet meer zoveel regent en 't van die 'droge' kou is) heb je vooral wolle kleding nodig! Als het regent en nattig is kan je beter warme kleding + regendichte kleding nemen. Winddicht is ook altijd goed.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:12

Een water- en het liefst ook winddichte (winter)jas is echt een musthave voor buitenrijders imo :D Moet wel zeggen dat, als ik erg hard train en ook nog een een dikke winterjas aan heb ik erg snel ga zweten en dus het weer koud krijg bij het uitstappen etc.. Dus als je eventueel het geld er voor hebt, zou ik als ik jou was een dikke water- en winddichte winterjas kopen voor de winter en nog een winddicht 'vest' voor het trainen..

Daarnaast heb ik altijd een dikke winter/ski legging onder mijn rijbroek in de winter (laatst waren ze nog bij de Action voor €2,- :D !) waardoor ik het ook al minder snel koud heb.. Meerder laagjes dikke sokken aan.. Ook winterhandschoenen aan en veel laagjes kwa kleren toch!