Scheren, dekendilemma.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nann__

Scheren, dekendilemma.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 10:17

Hallo,

Ik ga mijn paard dit jaar voor het eerst scheren. Nu is mijn probleem, wil ik dekens met hals? Het liefst wel aangezien het mij niet mooi lijkt om meer haar op de hals te hebben dan de rest van het lichaam. Ik heb ook nog eens een valk dus dan worden de haren weer een andere kleur als ze langer worden en dat lijkt mij echt niet mooi.
Nu heb ik een regendeken met fleecevoering en daar kan ik een hals aan vastmaken. Is het nou verstandiger om over te stappen op de staldekens zodat ik die eronder kan doen ipv nieuwe winterdekens te kopen waar allemaal wel een hals op kan? Ik vind dat eerlijk gezegd nogal duur. Ik heb wel nog winterdekens maar op allemaal kunnen geen hals.. Verder heb ik ook nog geen staldekens dus dat zou ik zowieso dan ook nog moeten kopen.

Hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt. :Y)

:wave:

Rijlaarsdam

Re: Scheren, dekendilemma.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:39

je kunt ook de onderdeken zonder hals en dat je regen deken er over met hals, de kans dat je dan sneller langere haren op de hals krijgt is dan minder.
gr.
p.s. snap je wel dat je het allemaal duur vindt al die dekens,maar ik ben van mening dat als je graag een kaal paard wilt hebben,je er ook kosten voor moet maken om hem dan warm te houden. paard vraagt niet op geschoren te worden en dan te koud te hebben omdat er te weinig dekens op liggen.
dat de hals sneller aan groeit heeft gewoon met het warm houden te maken.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 12:20

Nee maar dat is m'n punt ook niet. Ik vond het duur om verschillende winterdekens te kopen waar een hals op zit. Dat kost toch ongeveer wel 70 á 80 euro per deken en dan wil ik er 2. Onderdekens zijn goedkoper alleen moet ik dan nog even een hals kopen voor mijn regendeken. Maar ik wist echt niet wat nou handiger was. Heel erg bedankt iig!