Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hiltje86 schreef:Tja, dat wil ik wel doen alleen is dat een beetje lastig als ze met de kont naar je toe staat met haar oren plat in de nek en dat blijft doen, dan kan ik niet bij haar hoofd komen.
Als ze eenmaal aan het halstertouw is is er niks meer aan de hand trouwens
Gini schreef:Idd, door weg te gaan beloon je haar slechte gedrag. Consequent blijven: als ze lief naar je toekomt, goed belonen. Als ze dreigend op je afkomt, jaag je haar weg (neem altijd een extra touw mee).

.Miss_Malfoy schreef:Flame, pony uit m'n profiel, wil idd ook wel eens zo reageren. Oren in de nek, en weglopen. Bokken in mijn richting.
Als de eigenaar erbij is gaat die meestal voer halen, ben ik het niet mee eens maar vooruit. Als het aan mij ligt jaag ik haar een uur op, kan haar zo de paddock in drijven. Speel ik het spelletje gewoon mee hoor, als zij weg wil lopen van mij mag ze lopen.
Momenteel gaat het wel goed. Ik loop voorzichtig in haar richting, negeer haar, en laat de shetten een papiertje of een sleutelbos zien. Uiteraard kan madam het dan niet laten om toch te komen. Dus dat zou ik voorlopig proberen, je kant altijd nog grotere maatregelen nemen.
Edit: Laat haar dus naar je toe komen ipv andersom, vaak vinden ze het verschrikkelijk om genegeerd te worden terwijl vriendjes wel aandacht krijgen! Waarom achter een paard aanlopen, laat ze zelf maar komen!
Hiltje86 schreef:Ja, het trappen doet ze niet, maar alleen maar dreigen, ik jaag haar dan ook altijd weg door heel hard in mijn handen te klappen zoals ik boven beschreven had. Maar doet ie dan altijd dan of ook de ene keer wel en de andere keer niet?
Miss_Malfoy schreef:Ik zou zeggen van niet, ze komt toch? Ze is ook nog jong, forceer dus niks, probeer dingen een beetje spelenderwijs te doen.
Je kunt het ook aangenamer maken door eerst nog een beetje door de wei te gaan wandelen, of haar aan de hand te laten grazen. Of haar een keer halen, niks doen, en weer terugzetten.
Laat duidelijk merken dat het goed gedrag is als ze komt, prijs haar helemaal de hemel in. Dan snapt ze dat het echt de bedoeling is dat ze komt.
Nell_ schreef:Hiltje86 schreef:Ja, het trappen doet ze niet, maar alleen maar dreigen, ik jaag haar dan ook altijd weg door heel hard in mijn handen te klappen zoals ik boven beschreven had. Maar doet ie dan altijd dan of ook de ene keer wel en de andere keer niet?
Die van mij doet het ook niet altijd. De ene keer loopt ie braaf mee, de andere keer dreigt ie alleen, maar soms doet ie het ook echt. Ik pak hem best wel streng aan, omdat hij heel dominant is.
Miss_Malfoy schreef:Haha dat zou goed kunnen ja. Ik denk dat je dan wel op het juiste pad zit, ga rustig zo door en het moet vanzelf goedkomen.