3-jarige merrie uit de wei halen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hiltje86

3-jarige merrie uit de wei halen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 17:29

Hey allemaal,

Ik rij sinds een kleine 2 maanden een (ruim) 3-jarige merrie voor iemand. Ze hebben de merrie al vanaf dat ze veulen was en
ze was altijd al een 'bitchje', bijna altijd de oren in haar nek etc.
In het begin toen ik haar reed stond ze alleen en kwam ze lief naar mij toe. Daarna heeft ze een poosje met nog
3 paarden en een veulen in 't land gestaan en wanneer ik haar dan uit 't land kwam halen keerde ze mij de rug toe met haar oren plat
in haar nek en dreigde dan, ik klap dan in mijn handen en roep hard heey, wat ze toen ook wel eens deed
is dat ze recht op mijn af kwam galloperen met haar oren plat in haar nek.
Nu staat ze samen met een andere ruin in de wei en sindsdien was het echt een schatje en kwam ze zelfs wanneer ik haar riep
met haar oren naar voren naar mij toe lopen. Maar gister riep ik en ze stonden helemaal achteraan dus ze hoorde mij niet(denk ik)
en liep ik naar haar toe maar begon ze weer te 'bitchen'! Even weggelopen uit het land en later weer teruggekomen en toen
kwam ze weer heel lief naar mij toe..

Snapt iemand het? en heeft iemand ideeën hoe ik het op zou kunnen lossen?

Alvast bedankt voor je reactie!

Nell_

Re: 3-jarige merrie uit de wei halen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:16

Als ik jou was zou ik heel consequent zijn. Jij liep weg terwijl ze zo bitchie deed, maar hierdoor geef je wel haar zin. Gewoon proberen zonder aarzelen naar haar toe te lopen. Vast te klikken aan het halstertouw. Als ze dan bitichie doet even je stem verheffen of een rukje aan het touw.

Hiltje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 18:22