wie heeft er ervaring met FNRS wedstrijden als prive ruiter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

urbanmove

wie heeft er ervaring met FNRS wedstrijden als prive ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 16:37

zoals de titel al zegt:
wie heeft er ervaring met FNRS wedstrijdjes als prive ruiter?

Ik ben er zelf over aan het denken om fnrs wedstrijden te gaan rijden.
Mijn paard staat op een privestal, en wil vanuit daar op maneges gaan rijden.

wie kan me er zijn/haar ervaring vertellen? ;)

Pieder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:08

Ik heb vorig jaar ook een aantal FNRS proeven gereden met mijn eigen paard. Het mag volgens mij gewoon als je lid bent van een manege die aangesloten is bij het FNRS. Het zijn trouwens behoorlijk lastige proeven waarin veel doorzitten is opgenomen (vanaf F6 zo'n beetje). Ik heb uiteindelijk tot een startkaart besloten, er is meer mogelijkheid om te rijden en bovendien vind ik de KNHS proeven prettiger te rijden. Ik zou het anders even met de stalhouder overleggen (pracktisch gezien dan).

Mar_Nimbus

Re: wie heeft er ervaring met FNRS wedstrijden als prive ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:10

ik rij ook fnrs met een eigen paard
de proeven zijn inderdaad wat ingewikkelder dan die van de knhs
er zitten veel meer figuren in

en ik vind 1 proef starten genoeg
daarbij wordt er meer op de verrichtingen van de ruiter gelet dan dat er combinatie gericht wordt gekeken en dat is voor jezelf erg prettig

UvantesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:56

Heb ze eerst altijd met manegepony's gereden, laatst één keer met mijn eigen paard.
Vind dat er bij FNRS inderdaad meer op jouw houding/hulpen wordt gelet dan bij KNHS wedstrijden.

Yinith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 17:58

Ja dat is ook de hele opzet van de FNRS, zorgen dat iemand goed kan paardrijden, dat boek van hun is ook erg leerzaam vind ik.

kimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 21:33

Ja ik rijd ook met een eigen paard fnrs. Dit mag volgens mij ook gewoon als de manege aangesloten is bij de fnrs en jij ook lid bent van de fnrs en de manege. Soms maken ze nog aparte groepen eigenpaarden en manegepaarden maar bij ons doen ze dat niet. Ik vind de proeven inderdaad ook wel moeilijker als de knhs, veel meer figuren en snel al doorzitten en op 1 letter rijden ipv tussen ... en ...

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 08:02

ik rij al jaren met mijn eigen paarden fnrs.
zit nu in de doorzitproeven waar ik veel moeite mee heb.
maar is voor mij een goede oefening.
ik doe nou voor de 7e keer de F11 :o officieel zien ze F12 als L1 niveau
maar vind de fnrs stukken pittiger.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 16:06

Ik heb ook een paar keer met mijn vz- fries FNRS wedstrijdjes gereden. Meestal moet je beginnen bij de f1 , maar in de les kunnen ze zien of dat te makkelijk voor je is en mag je bijvoorbeeld beginnen bij de f5. :D
Het zijn wel hele leuke kleine wedstrijdje. De f5 ligt aan de B en f9 aan L ga zo maar door.
Ik zou zeggen doe gewoon een keer mee ;)

Tikara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:56

In het verleden heb ik met mijn paard ook FNRS proeven gereden. Als je lid bent van de FNRS kan dit gewoon. De proeven worden inhoudelijk inderdaad vrij snel wat pittiger maar de beoordeling van de proeven is echt heel anders dan die van de KNHS. Is nagefelijkheid e.d. bij de KNHS erg belangrijk wordt je daar bij FNRS proeven niet of veel minder op afgerekend. Bij de FNRS wordt veel meer de ruiter beoordeeld!

Haalde ik bij FNRS makkelijk en zeer ruim mijn promotiepunten moet ik voor een winstpunt bij KNHS wedstrijden echt veel meer laten zien!

Nensert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:54

Ik heb ook fnrs proeven gereden met mijn eigen paarden/pony's.
Wat kan ik erover zeggen?
Tsja, het is echt ruiter gericht, maar zeker leuk om te doen. Bovendien een goede voorbereiding voor officiele wedstrijden, jij en je paard kunnen er veel van leren en er zitten oude B, L1, L2 en M1 proeven in. Het niveau loopt naar mate je verder komt wel flink op, het is vrij hoog niveau voor een manege ruiter.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:57

ik heb het ook gedaan en ik vond het leuk om te doen, omdat de sfeer bij fnrswedstrijdjes heel anders is; veel meer de sfeer van onderlinge wedstrijden.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:03

ik heb nu 1 keer met m'n bijrijdpaard een F-proef gereden, het voordeel vind ik dat er toch vooral naar de ruiter word gekeken (tis een arabiertje, en hij heeft nogal de neiging sterren te kijken.. wat niet handig is in de F12 :=)
had wel een promotie punt desondanks :=
vond het wel leuk, met bijrijdpaard, scheelt me weer knokken om een leuk manegepaard dat een beetje leuk de oefeningen kan, want de leuke goede manegepaarden worden door bijna iedereen uitgekozen...

SammieLola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:39

ik rijd ook via FNRS maar je kan je gewoon met je eigen pony/paard inschrijven hoor maar dan moet je eigelijk ee nFNS paspoort hebben